Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Filozofické hľadisko sociálnej hry, význam tvorivej dramatiky vo vyučovaní

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45444
Posledná úprava
08.12.2014
Zobrazené
1 001 x
Autor:
lia.aylin
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Začnime tým, že hra nie je obľúbenou témou filozofie. Pre hru je charakteristická otvorenosť a prirodzenosť. Preto pokladáme za dôležité, do nej nazrieť. Láka nás tá prirodzenosť, ktorú v sebe skrýva a ktorú my dospelí, tak ľahko zatlačíme do kúta. Eugen Fink pedagóg a filozof, ktorý sa zaoberal hrou a považoval ju za symbol sveta tvrdí, že „hra má základ v reálnych prvkoch (situácia, spoluhráči, predmety) a má schopnosť meniť skutočnosť, vytvárať priestor pre tvorivú a originálnu zmenu“. Na inom mieste zdôrazňuje, že „ku každej hre patrí hráč, ktorý vstupuje do imaginárneho sveta hry, seba samého prevlieka do hranej role, zakuklí sa do nej a zamaskuje sa“. Môžeme súhlasiť s jeho tvrdením, že „ľudská hra je symbol sveta.“ (Fink, 1993)

Kľúčové slová:

filozofia

symbol

psychológia

klasifikácia

námet

dramatika


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko