Hra v edukácií (Čo je to hra, Vývin hry vo vzťahu k vývinu dieťaťa...)
«»
Popis:
→ HRA
· činnosť, prezentujúca vnútornú (psychickú) a vonkajšiu (motorickú) aktivitu jedinca. Patrí medzi základné ľudské činnosti, a je prítomná u človeka od narodenia až po smrť. Preto je hra najprirodzenejšia forma aktivity a samostatnej činnosti dieťaťa.
· vytvára opozitum k práci. Práca je zameraná na uspokojovanie potrieb napr. (ekonomických) , pričom narozdiel hra je na uspokojovania potrieb (seba uplatnenia a seba potvrdenia)
· dôležitý atribút hry: dobrovoľnosť (princíp slobody) a preto dieťa do hry vždy vstupuje dobrovoľne na základe vlastného rozhodnutia, vlastného výberu a bez vonkajšieho usmerňovania, ovplyvňovania alebo direktívneho zasahovania iných.
→ Hra sa vyznačuje týmito znakmi:
1. kultúrne podmienená ( v každej kultúre sa inak hrá)
2. spontánna, dobrovoľná a pre dieťa aj autentická činnosť
3. prináša ukľudnenie, relaxáciu a vyrovnanosť
4. cieľom hry nie je výsledok, ale zážitok
5. umožňuje socializáciu dieťaťa
6. pomáha dieťaťu vytvárať si vlastný hodnotový systém
7. odráža sociálne prostredie, v ktorom dieťa žije
...
Kľúčové slová:
hra
herné symboly
typy hier
vývin hry
kompetencie v hre
plánovanie hry
príprava hry
didaktické hry
didaktika
vývin
vývin dieťaťa
pedagogika
Obsah:
- 1. Čo je to hra
2. Vývin hry vo vzťahu k vývinu dieťaťa
3. Rozvíjanie kompetencií v hre
4. Plánovanie a príprava hry
5. Typy hier, ich prínos a využitie
6. Didaktické hry
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- odborná literatúra
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.