Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Klasifikácia ako výsledok procesu hodnotenia

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
neznámy
ID projektu
9531
Posledná úprava
14.08.2018
Zobrazené
2 082 x
Autor:
juriktt
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hodnotenie je silným stimulujúcim prostriedkom a má veľký výchovný význam, pokiaľ je však správne a spravodlivé. Termín ohodnotenia sa často stotožňuje s termínom klasifikácia a známka. Ohodnotenie je širší pojem ako klasifikácia, je výrazom emocionálneho vzťahu, hodnotiaceho posudku a oznámkovania. Známka je meradlom vedomostí žiakov, nemá byť ani odmenou, ani nástrojom trestu. V našej seminárnej práci chceme vysvetliť základné princípy hodnotenia a klasifikácie v edukačnom procese, poukázať na pozitíva prípadne negatíva tejto metódy ako súčasti pedagogickej diagnostiky žiakov.

Kľúčové slová:

didaktika

hodnotenie

klasifikácia

známkovanie

didaktické požiadavky

klasifikačné stupne



Obsah:
  • Úvod
    1 Pedagogická diagnostika
    2 Hodnotenie ako základná kategória pedagogickej diagnostiky
    3 Vyučovacie metódy - diagnostické a klasifikačné metódy
    4 Klasifikácia - výsledok hodnotenia
    5 Známkovanie a klasifikácia žiakov
    6 Klasifikačné systémy
    7 Metodické pokyny na hodnotenie a klasifikáciu žiakov
    8 Klasifikačné stupne
    9 Komu je klasifikácia určená?
    10 Didaktické požiadavky pri hodnotení žiackych vedomostí pomocou známok
    11 Zásady hodnotenia a klasifikácie
    12 Záver

Zdroje:
  • FULKOVÁ, E.: Didaktika. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2002. 147 s. -
  • GAJDUŠEK, J.: Kontrola a hodnotenie vedomostí a zručností. http: //kekule.science.upjs.sk -
  • GAVORA, P.: Akí sú moji žiaci. Bratislava: Práca, 1999. 239 s. ISBN 80-7094-335-1 -
  • GONDOVÁ, M.: Všeobecná teória pedagogickej diagnostiky. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 1997. 110 s. ISBN 80-8055-063-8 -
  • HOFF, E., ZEHNER, I.: Hodnotenie žiaka. Bratislava: SPN, 1970. 240 s. -
  • KOLENČÍK, L.: Didaktika. Teória vyučovania. In.: PETLÁK, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava: IRIS, 1997. 270 s. ISBN 80-88778-49-2 -
  • Metodické pokyny na hodnotenie a klasifikáciu žiakov ZŠ. Učiteľské noviny č. 24/1994, -
  • PETLÁK, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava: IRIS, 1997. 270 s. ISBN 80-88778-49-2 -
  • SKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1 -
  • SMIRNOV, A. A., LEONTIEV, A.N., RUBINŠTEJN, S.L. a TEPLOV, B.M.: Psychologie. Berlín: Volk und Wissen Volkseigener Verlag, 1962. 520 s. -
  • VELIKANIČ, J. a kol.: Pedagogika 2. Žilina: Pravda, 1977. 529 s. -
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko