Popis:
Kompletné vypracované otázky resp. poznámky z druhého ročníka VŠEMVS na predmet Komunikácia s verejnosťou.
1. Charakteristika komunikácie s verejnosťou (PR – Public Relation) (podoby aktívnej komunikačnej politiky, vývoj trendy, taktika a stratégia PR)
Základnou úlohou PR (public relations) je vytvárať kladný obraz (vzťah) voči verejnosti.
DEFINÍCIA KOMUNIKÁCIE:
komunikácia je pojem, ktorý má veľmi široké použitie, môžeme ho nazvať aj dorozumievaním. Môže byť použité ako označenie pre dopravnú sieť, premiestňovanie ľudí, materiálu ale aj myšlienok, postojov ale aj pocitov od jedného človeka k druhému. Komunikácia je nepretržitá, zrozumiteľná, symbolická v predstavách ľudí, je ale názorná, je to dvojsmerná aktivita, má vždy nejaký účel, presvedčenie a zámer. Vo všeobecnosti znamená komunikácia rozhovor. V širšom zmysle je komunikácia výmena informácií medzi jedincami prostredníctvom spoločného systému znakov. Pri komunikácií dbáme na jasnosť, zrozumiteľnosť a presnosť informácie, aby nedošlo k pseudokomunikácii -deformácia v oblasti obsahu informácie.
Public Relations- funkcie:
• informatívna – informujú verejnosť a udržujú dobré meno firmy prostredníctvom dialógu medzi predstaviteľom PR a verejnosťou
• kontaktná – nadväzujú a udržiavajú vzťahy s verejnosťou vytváraním dostatočnej bázy informácií o firme, jej rozširovaním a poskytovaním médiám. Sledujú, vyhodnocujú a usmerňujú informácie, ktoré s firmou súvisia
• imidžová – budujú a rozvíjajú vzťahy, snažia sa o zmenu postojov k firme
• stabilizačná (funkcia vodcovstva) - zameriavajú sa na zabezpečenie stabilného postavenia firmy na trhu
• harmonizačná – zlaďujú vnútropodnikové záujmy s celospoločenskými záujmami (kia motor otvára motoráreň, znižuje nezamestnanosť)
• zastupovania záujmov (lobbing) – ovplyvňujú zákonodarcov za účelom získať čo najväčšie výhody z pripravovaných zákonov (pri voľbách).
...
Kľúčové slová:
komunikácia
verejnosť
PR
public relations
Obsah:
- 1. Charakteristika komunikácie s verejnosťou (PR – Public Relation) (podoby aktívnej komunikačnej politiky, vývoj trendy, taktika a stratégia PR)
2. Cieľové skupiny PR (charakteristika cieľových skupín v PR, PR smerom k vlastným zamestnancom, PR smerom k zákazníkom a ostatnej verejnosti)
3. Nástroje a funkcie PR (jednotlivé nástroje propagačného mixu, ich analýza a konkrétne využívanie, aktivity a programy na oslovenie verejnosti, návrhy na zlepšenie imidžu a pozície firmy v očiach verejnosti)
4. Proces komunikácie (podstata komunikácie, prvky procesu komunikácie, spätná väzba, zlepšenie komunikácie)
5. Formy komunikácie (verbálna a neverbálna komunikácia /písomná komunikácia a ústna neverbálna komunikácia/, komunikačný systém /vnútorná a vonkajšia komunikácia/)
6. Rečová komunikácia. Komunikačný šum, redundancia
7. Rozhovor a porada (štýl práce manažéra pri vedení rozhovoru, príprava a vedenie porád)
8. Obchodné rokovanie (príprava na obchodné rokovanie, priebeh obchodného rokovania, proces vyjednávania a ovplyvňovania)
9. Vystupovanie na verejnosti (druhy verejných vystúpení, príprava na verejné vystúpenie, priebeh vystúpenia)
10. Marketingová a masmediálna komunikácia, komunikácia v práci manažéra, komunikácia v krízových situáciách
11. Najčastejšie chyby PR (analýza najčastejších chýb, ktoré sa vyskytujú pri budovaní dobrých vzťahov s verejnosťou, návrh konceptu vzťahov s verejnosťou)