Popis:
Kompletné poznámky z komunikácie s verejnosťou, spracované do Wordu z PDF.
Ciele a definícia komunikácie:
komunikácia je pojem, ktorý má veľmi široké použitie, môžeme ho nazvať aj dorozumievaním. Môže byť použité ako označenie pre dopravnú sieť, premiestňovanie ľudí, materiálu ale aj myšlienok, postojov ale aj pocitov od jedného človeka k druhému. Komunikácia je nepretržitá, zrozumiteľná, symbolická v predstavách ľudí, je ale názorná, je to dvojsmerná aktivita, má vždy nejaký účel, presvedčenie a zámer. Vo všeobecnosti znamená komunikácia rozhovor. V širšom zmysle je komunikácia výmena informácií medzi jedincami prostredníctvom spoločného systému znakov. Pri komunikácií dbáme na jasnosť, zrozumiteľnosť a presnosť informácie, aby nedošlo k pseudokomunikácii-deformácia v oblasti obsahu informácie...
3 úrovne komunikácie
sociálna, verbálna, spoločenská
Sociálna:
a) komunikačná – výmena informácií
b) interakčná – výmena aktivita bezprostredná organizácia spoločnej činnosti
c) percepčná – vzájomné vnímanie, poznávanie a pochopenie
Základnými zložkami komunikácie sú
- komunikátor =oznamovateľ- správu alebo informáciu odovzdáva, dôležitá je jeho vierohodnosť, štýl prejavu a rýchlosť reči
- komunikant = prijímateľ- správa alebo informácia mu je adresovaná
- komuniké - obsah správy alebo informácie
- komunikačný kanál- spôsob prenosu informácie
Základný model ľudskej komunikácie: Komunikačným modelom rozumieme schému či vzor, ktorý ukazuje akú štruktúru má komunikácia, aké pravidlá tam platia a ako to funguje.
...
Kľúčové slová:
komunikácia s verejnosťou
delenie komunikácie
proces komunikácie
komunikačné bariéry
formy komunikácie
public relations
delenie PR
Obsah:
- Ciele a definícia komunikácie
3 úrovne komunikácie
Základnými zložkami komunikácie sú
Historický vývoj ľudskej komunikácie
Proces komunikácie
Prenos informácií
Rozdelenie komunikácie
Formy komunikácie, systém
Komunikačné bariéry
Ľudská komunikácia
3 druhy sociálnej komunikácie
Komunikačné technológie
Komunikačné prostriedky
Firemná komunikácia
Funkcie komunikácie
Rozpor medzi verbálnym a neverbálnym prejavom
Charakteristiky
Moderná rétorika
Odbory súvisiace s našou rečou
Jazykové prostredie
Paralingvistické aspekty verbálneho prejavu
Rozhovor
Aktívne počúvanie - fázy
Čo je public relations?
Cieľové skupiny pr
Public relations – funkcie
Nástroje a funkcie pr
Pr vo firme alebo agentúre
Predstavenie firmy a jej rozpočet na pr
Interné a externé usporiadanie pr
Meranie výstupu
Odlišnosti pr v zahraničí
Plánovanie a výkon komunikačných aktivít
Asertívne práva
Asertívne schopnosti
Transakčná analýza
Kódovanie a dekódovanie
Deľba práce medzi firmou a agentúrou
Výber správnej agentúry
Platby agentúre za služby
Štýly práce manažéra
Príprava a vedenie pracovných porád
Brainstorming
Brainwriting
Brainwashing
Tím a tímová práca
Zdroje:
- PDF poznámky od vyučujúcich