Popis:
1. Efektívna komunikácia - je základným spojovacím článkom medzi ľuďmi. Nemôže existovaž bey ľudí vykonávajúcich určitú činnosť. Efektívna komunikácia je základným predpokladom úspešného fungovania každej organizácie.
Zmeny: a) prichádzajú oveľa komplexnejšie, b) ekonomické a trhové podmienky, c) politických a praktických. Pri pohľade na súčasné zmeny v organizáciách je jasné, že manažéri musia komunikovať efektívne, na úrovni zodpovedajúcej ich postaveniu.
Odpoveď na otázku „prečo komunikovať?“ a) pre efektívnejšie vedenie, b) pre držanie ľudí „v obraze“, c) pre kvalitnejšie prepojenie ľudí s organizáciou, d) pre lepšie medziľudské vzťahy a pochopenie medzi, e) pre pochopenie potreby zmien. Efektívnosť komunikácie - je ovplyvnená niekoľkými činiteľmi, ku ktorým patria odborné vedomosti, pohotovosť myslenia, kultivovanosť vyjadrovania, samotné správanie, presvedčivé vystupovanie. Účinnosť týchto činiteľov sa riadi nielen stupňom vedomostí a zručností, ale aj vedomosťami účastníkov komunikačného procesu.
Kľúčové slová:
komunikácia
manažérsky štýl
prekážky v komunikácii
kompetencie
učenie
transakčná analýza
komunikačné zručnosti
Obsah:
- 1. Efektívna komunikácia
2. Podstata komunikačného procesu
3. Sociálna komunikácia
4. Predpoklady efektívnej VNP komunikácie
5. Fázy komunikácie
6. Formy a prostriedky VNP komunikácie
7. Význam komunikácie v práci manažéra
8. Manažérsky štýl a komunikácia
9. Prekážky v komunikácii
10. Komunikačné kompetencie
...
...
...
71. Rozvoj komunikačných zručností
72. Identifikácia potrieb
73. Školenie a rozvoj
74. Učenie
75. Metódy aktívneho učenia
76. Transakčná analýza
77. Akčné učenie
78. Vzdelávacie metódy
79. Dizajn programu komunikačných zručností
80. Základné komunikačné zručnosti