Manažment a marketing území - prednášky
Popis:
Manažment území
proces systematického
- plánovania
- organizovania
- vedenia
- kontrolovania
zameraný na dosiahnutie cieľov rozvoja územia
Princíp subsidiarity (podporný)
- rozhodovacie procesy by mali prebiehať na čo najnižšom možnom administratívnom stupni
- princíp, že centrálny orgán by mal mať len tie úlohy, kt. nemôžu byť dostatočne efektívne zabezpečené na nižšom stupni (Oxfor English Dictionary)
- EÚ prebieha na seba také intervencie, kt. jednotlivé členské štáty nedokážu urobiť samé
Územie
priestorová štruktúra, kt. môže mať rôzne rozmery- od nadštátnych útvarov až po katastrálne územia alebo obvody v sídlach je možné členiť ju na menšie jednotky
územný celok- priestorový útvar je v podmienkach SR vymedzený legislatívne
Územný celok
podľa zákona 221/1996 Zb. O územnom a správnom usporiadaní)- za územné celky sa považujú obec a samosprávny kraj, kt. sú samostatnými územnými samosprávnymi a správnymi celkami republiky, často označovanými ako samosprávne územia
Kľúčové slová:
marketing
územie
regionálny rozvoj
plánovanie
organizovanie
vedenie
kontrolovanie
Obsah:
- Marketing a manažment území
Manažment území
Regionálna politika Slovenska
Sídelná a regionálna štruktúra Slovenska
Inštitucionálny rámec RP
Funkcia plánovania v manažmente území
Plánovanie rozvoja území v SR
Analýza vonkajšieho prostredia
Analýza vnútorného prostredia
Vízia
Strategické zámery
Formuľovanie strategických cieľov
...
...
...
Implementácia stratégie
Akčný plán
Monitoring a vyhodnocovanie
Výsledok tvorby stratégie
Rozvoj miestnej ekonomiky
Organizačné štruktúry v manažmente území
Marketing územia produkt, cena, dostupnosť
Cena
Analýzy dopytu
Cielený marketing
Cieľový trh
Analýza konkurencie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.