Marketing služieb - poznámky k ústnej skúške
«»
Popis:
Ciele predmetu:
- definovať službu
- popísať charakteristiky, ktoré majú vplyv na marketing služieb
- identifikovať ďalšie faktory, ktoré je potrebné v marketingu zobrať do úvahy
- definovať stratégie marketingu služieb na zvýšenie diferenciácie, kvality a produktivity firiem
- charakterizovať marketingový mix služieb
Služba – akákoľvek aktivita alebo výhoda, ktorú môže jedna strana ponúknuť druhej, je v zásade nehmotná a neprináša vlastníctvo. Jej produkcia môže ale nemusí byť spojená s fyzickým výrobkom (napr. prenájom hotelovej izby, vloženie peňazí do banky, strihanie, oprava automobilu, rady advokáta, atď.).
Ďalšie definície služieb
Služba ako ekon. kategória predstavuje:
- druh produktu
- podstatou je činnosť – výkon
- vytvára hodnotu
- prináša úžitok spotrebiteľovi ako výsledok želanej zmeny
- nevyúsťuje do vlastníctva
...
Kľúčové slová:
služby
klasifikácia služieb
vlastnosti služieb
marketingový mix služieb
marketingové plánovanie
marketingové mikroprostredie
marketingový výskum
Obsah:
- Ciele predmetu
Služba
Ďalšie definície služieb
Moderná ekonomika = ekonomika služieb
Klasifikácia služieb
Vlastnosti služieb (môže byť na skúške!)
Marketingové mikroprostredie
Marketingové makroprostredie
Marketingový informačný systém (MIS) a marketingový výskum
Marketingové plánovanie
Strategické plánovanie
Tri typy marketingu služieb
Marketingový mix služieb
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.