Marketing služieb
Popis:
1. Služby a ich špecifické vlastnosti, komplex ich výrazných odlišností oproti výrobkom. Kontinuum hmatateľnosti a nehmatateľnosti. Podstata marketingu služieb a charakteristika jeho 6 základných dimenzií. Vzťah personálneho manažmentu k marketingu služieb. Klasifikácia služieb.
Služba je okamih v ktorom marketing, pracovné postupy a ľudský činiteľ, majú spoločne podporiť vytvorenie a dodanie služby, ktorá zodpovedá zákazníkovým potrebám, vedomým rizikám a očakávaniam. Možno konštatovať, že v oblasti služieb interakcia medzi zákazníkom a predávajúcim je rozhodujúcim faktorom úspešnosti podniku služieb. Dlhodobosť, vypestovanie si dlhodobých, stabilných a obojstranne vyhovujúcich vzťahov medzi poskytovateľom a zákazníkom je cestou k prosperite firmy poskytujúcej služby.
Pri stretávaní sa zákazníka so službou prebieha celý komplex výmenných procesov. Najdôležitejšie 4 vzťahy v procese stretnutia so službou sú podľa HESKETA tieto:
1. Kvalita služby = kvalita dodanej služby - očakávaná kvalita
2. Hodnota služby pre zákazníka = kvalita služby delená cenou a ďalšími zákazníkovými výdavkami pri získaní služby
3. Potencionálna zisková špekulácia pre poskytovateľa služby = hodnota pre zákazníka - náklady poskytovateľa
4. Výnosnosť služby pre poskytovateľa = zisk x opakované využitia delené investíciami
Kľúčové slová:
Marketing služieb
služby
marketingový mix
podnik služieb
komunikačný mix
neziskový marketing
segmentácia trhu služieb
Obsah:
- 1. Služby a ich špecifické vlastnosti, komplex ich výrazných odlišností oproti výrobkom. kontinuum hmatateľnosti a nehmatateľnosti. podstata marketingu služieb a charakteristika jeho 6 základných dimenzií. vzťah personálneho manažmentu k marketingu služieb. klasifikácia služieb.
4. Stanovenie efektívneho poslania služieb ako súčasť marketingu služieb
6. Umiestňovanie a odlíšenie služieb ako súčasť marketingu služieb, konkurenčná diferenciácia a umiestňovanie služieb
7. Špecifický marketingový mix služieb. vybrané prístupy a. payne, ian chaston, tim hanagan.
8. Modelový príklad špecifického marketingového mixu vzdelávacích služieb vysokej školy a popis analytického prístupu pri jeho definovaní.
10. Podnik služieb orientovaný na zákazníka. kvalita služieb a jej zvyšovanie.
11. Produktová politika v maloobchodných službách
12. Cenová politika v maloobchodných službách
13. Komunikačný mix v maloobchodných službách
14. Maloobchodná predajňa a jej atmosféra
15. Neziskový marketing. základná charakteristika marketingu pre neziskový sektor. popis ukážky základného prístupu marketingu sociálnej idey.
16. Neziskový marketing a procesuálna analýza marketingu politickej kampane, politického marketingu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.