Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 116
projektov

Marketing - vypracované otázky

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9210
Posledná úprava
03.07.2018
Zobrazené
1 561 x
Autor:
ivicka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Uveďte, čo tvorí podstatu hodnotového vzťahu v marketingu?

Správanie zákazníka na trhu chápeme ako Hodnotový vzťah medzi úžitkom, ktorý mu poskytne ponúkaný produkt, a protihodnotou, ktorú musí zaň zaplatiť alebo poskytnúť. Identifikovanie tohto hodnotového vzťahu je najdôležitejšim prvkom marketingovej koncepcie. To zn.:
• Identifikovať vhodný produkt pre zákazníka, čo predpokladá poznať jeho potreby a želania
• komunikovať produkt, t.j. informovať o produkte a jeho vlastnostiach zákazníka (reklama,podpora predaja, vzťah s verejnosťou)
• vytvoriť žiadaný produkt prostredníctvom vývoja a produkcie výrobkov a služieb
• sprostredkovať produkt, t.j. distribúcia, predaj a služby

2. Definujte marketing, jeho cieľ a podstatu

Marketing sa chápe ako špecifický spôsob uskutočňovania činností, ktoré vedú k uspokojovaniu potrieb zákazníkov, a nielen ako predávanie.
Cielom marketingu je poznať zákazníka a rozumieť mu tak dobre, že mu ponúkané produkty budú vyhovovať a bude ich akceptovať a požadovať na uspokojovane svojich potrieb.

3. Marketing sa často vymedzuje ako súhrn určitých činností. Vymenujte, o ktoré činnosti ide a podrobnejšie ich špecifikujte.

- Výskum trhu: (kúpne motívy zákazníkov, skúmanie reakcií zákazníkov, ekoskopický výskum, demoskopický výskum, cenový výskum, výskum odbytových ciest, výskum účinnosti reklamy)
- Vývoj produktu: (vývoj produktov, vývoj konkurenčných produktov, vývoj komplementárnych produktov, vývoj cien produktov, vývoj techník predaja, vývoj kapacity trhu)
- Aktivizácia predaja: (reklama, public relation, podpora predaja zmenou činnosti trhu, pultový predaj)
- Osobný predaj: (samoobsluha, vo+ný výber, predajné automyty, obchodní zástupcovia, servis)

4. Prečo marketing je spojený s trhovou ekonomikou a ktoré sú základné prvky trhu

V prípade nedostatku prosuktov (výrobkov a služieb) v ekonomike netreba vyvíjať marketingové aktivity na ich realizáciu , naopak za týchto podm.sa obvykle uskutočnuje v záujme spravodlivého rozdelenia produktov, regulované rozďelovanie výrobkov, ale aj služieb rôzneho druhu. V tejto situácii trh neexistuje a nemôže ano fungovať. Marketing a marketingové činnosti sa uplatňujú až na určitom stupni rozvoja trhového hospodárstva. Marketing je teda charakteristickou črtou trhovej ekonomiky, vznikol ako jej produkt, t.j. ako dôsledok procesov uskutočňujúcich sa na trhu, to znamená v priestore, kde sa stretávajú tri základné zložky (subjekty) trhu: ponukam, dopyt a cena.

Kľúčové slová:

marketing

marketingové plány

spotrebiteľské správanie

nákupné správanie

priamy marketing

členenie maloobchodu



Obsah:
  • 1. Uveďte, čo tvorí podstatu hodnotového vzťahu v marketingu?
    2. Definujte marketing, jeho cieľ a podstatu
    3. Marketing sa často vymedzuje ako súhrn určitých činností. Vymenujte, o ktoré činnosti ide a podrobnejšie ich špecifikujte.
    4. Prečo marketing je spojený s trhovou ekonomikou a ktoré sú základné prvky trhu
    5. Uveďte a charakterizujte historické etapy vývoja trhu
    6. Uveďte členenie trhu z hľadiska spotrebiteľa a charakterizujte jednotlivé trhy.
    7. Vymenujte a charakterizujte základné pojmy marketingu.
    8. Definujte dopyt a typy dopytu podľa marketingovej koncepcie.
    9. Vymenujte a charakterizujte základné filozófie podnikania.
    10. Definujte poslanie podniku a jeho základné prvky.
    11. Uveďte najčastejšie ciele podnikov a zásady, ktoré treba dodržiavať pri ich definovaní.
    12. Charakterizujte metódu BCG a znázornite maticu rastu a podielu
    13. Charakterizujte a graficky znázornite rastové statégie.
    14. Ktoré čiastkové stratégie zahŕňa marketingová stratégia?
    15. V čom spočíva význam marketingového plánovania?
    16. Vymenujte a charakterizujte typy marketingových plánov
    17. Z ktorých častí pozostáva marketingový plán. Charakterizujte ich.
    18. Aká je úloha marketingového informačného systému a s akými tromi základnými zdrojmi informácií pracuje?
    19. Vymenujte zložky marketingového mikroprostredia a charakterizujte ich.
    20. Čo je to makroprostredie a charakterizujte jeho jednotlivé zložky.
    21. Aké sú časti procesu marketingového výskumu a uveďte ich charakteristiky.
    22. Čo je to dopytovanie a aké sú jeho metódy?
    23. Čo je to dotazník a z akých otázok pozostáva?
    24. Vymenujte etapy vývoja marketingu a charakterizujte ich.
    25. Aké sú hlavné kroky cieleného marketingu a charakterizujte ich.
    26. Vymenujte a charakterizujte kritériá segmentácie.
    27. Vymenujte a charakterizujte podmienky efektívnej segmentácie.
    28. Čo je to cieľový trh a charakterizujte stratégie pokrytia trhu.
    29. Čo je to trhová pozícia a z akých krokov pozostáva?
    30. Definujte spotrebiteľské správanie a jeho predmet skúmania.
    31. Znázornite model spotrebiteľského správania a vypracujte k nemu komentár.
    32. Vymenujte a upresnite faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie.
    33. Čo sú to referenčné skupiny a ako ich možno členiť?
    34. Vymenujte osobné fatory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie a charakterizujte ich.
    35. Vymenujte psychologické faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie a charakterizujte ich.
    36. Znázornite Maslowovu hierarchiu motivácie a charakterizujte ju.
    37. Vymenujte a charakterizujte etapy rozhodovania o nákupe.
    38. Proces prijímania nového produktu sa skladá z určitých etáp. Vymenujte a charakterizujte ich.
    39. Aké typy spotrebiteľov sa rozlišujú z hľadiska pripravenosti na kúpu nových výrobkov. Charakterizujte ich.
    40. Vymenujte a charakterizujte niektoré budúce trendy v nákupnom správaní na trhu.
    ...
    ...
    ...
    75. Vymenujte a charakterizujte štádia procesu prípravy na nákup.
    76. Definujte podporu predaja a charakterizujte jej základné formy.
    77. Definujte public relations a charakterizujte jej základné predpoklady.
    78. Vymenujte a charakterizujte funkcie a nástroje public relations.
    79. Definujte osobný predaj a uveďte základnú klasifikáciu obchodného personálu.
    80. Definujte priamy marketing a charakterizujte hlavné znaky priameho marketingu.
    81. Vymenujte základné rozhodnutia medzinárodného marketingu a čo zahrňujú.
    82. Čo je to maloobchod a veľkoobchod. Uveďte hlavné kritéria členenia maloobchodu.
    83. Definujte pojem služba a kritéria členenia služieb.
    84. Charakterizujte hlavné znaky služieb.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko