Popis:
Čo je marketing
1. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi
2. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi
Čo nie je? – reklama, odbyt, zásobovanie, reklamácia, predaj (funkcie marketingu)
Čo je? – podnikateľská filozofia, princíp riadenia, užívateľská orientácia, pružnosť, zodpovednosť, kontrola, ovplyvňovanie
Marketing:
- vznikol v USA na prelome 19. a 20. storočia v USA – nástup priemyselnej revolúcie – vysoká produktivita práce
Znaky marketingu
1. filozofický aspekt – v centre pozornosti je spotrebiteľ a jeho potreby - a nie výrobok
2. aspekt postojov – aký je postoj okolia k výrobe
3. aspekt informačný – zozbieranie informácií o trhu
4. aspekt segmentačný – ktorá je naša cieľová skupina
5. aspekt akčný – nasadenie nástrojov marketingového mixu
6. aspekt organizačný – začlenenie marketingu do organizácie podniku
7. aspekt sociálny – rešpektovanie ochrany prírody, práv ľudí
Kľúčové slová:
marketing
trh
Marketingový mix
Marketingová koncepcia
výrobková politika