Popis:
MARKETING STROJ. PRIEMYSLU
štruktúra: jednoduché a malé nástroje, priemyselné nástroje, poľnohospodárske stroje, obrábacie stroje a nástroje, dopravné stroje. KLASIFIKÁCIA stroj. výrobkov - finálne, kompletizačné.
ŠPECIFIKÁ MG:
0. Proces integrácie mg a výrobnej stratégie (prijatie zákl. podnik. cieľov, nadväzujúce mg ciele, politika produktu, voľba výrobného procesu)
1. VSTUPY DO VÝR.PROCESU
(suroviny sú pracovné predmety vytvorené/získané ľud. prácou; základné a pomocné; nákladovosť, vyčerpateľnosť, efektívnosť)
racionálne využívanie surovín a materiálov - nevyhnutnosť hosp. využívania surovín vo výrobnom procese vychádza zo skutočností: - zaradiť informačné technológie medzi vstupy, zavádzanie úsporných výrob. prvkov, zapájanie malého a stredného podn. do výroby, tvorba komunikačného prostredia, prírodniny našej planéty nie sú nevyčerpateľné, znižovať celk.N- dovozom zo zahr. (možnosti racionalizácie: menej odpadu a nepodarkov, zvýšenie úrovne = menšie množstvo, využitie druhotných surovín, zvýšenie akosti)
2. VÝROBOK
vyjadrením úspešnosti predaja výrobku - krivka jeho životného cyklu (správne reagovať na zmeny trhu) pričom to všetko pôsobí pri zavádzaní inovácií
- životný cyklus inovácie (životnosť výrobku v jeho terajšej podobe) a inovačný cyklus (existencia inovácie vo výrobnom procese)
mg špecifiká: podporovať selekciu, podnikateľakú iniciatívu, reštrukturalizáciu, program rozvoja priem parkov, konkurencieschopné a sofistikované výrobky s min náročnosťou na vstupy
3. VÝROBNÝ PROCES (súhrn pracovných, technologických a prírodných procesov, ktorých účelom je meniť tvar, akosť a spojenie pracovných predmetov s cieľom získať úžitkovú hodnotu strojárskeho výrobku)
...
Kľúčové slová:
marketing
marketingová aplikácia
priemysel
agropotravinárstvo
výrobok
chemický priemysel
farmácia
cenová stratégia
cena
doprava
banka
bankové služby
poisťovníctvo
politika
kultúra
Obsah:
- MARKETING STROJ. PRIEMYSLU
MARKETING V CHEMICKOM PRIEMYSLE
MARKETING FARMACEUTICKÉHO PRIEMYSLU
MG V AGROPOTRAVINÁRSKOM PRIEMYSLE
MARKETING V DOPRAVE
BANKOVÝ MG
MG V POISŤOVNÍCTVE
MG NEZISKOVÝCH ORGANIZÁCIÍ
MG POLITICKEJ STRANY
MARKETING KULTÚRY
MG ŠPORTU
MG REGIÓNU
Zdroje:
- Čimo, J. a kol.: Marketingové aplikácie, Bratislava, Vydavateľstvo EKONÓM, 2008, 389 s., ISBN: 978-80-225-2478-0