Popis:
Komunikačná politika
- zahŕňa celok opatrení politicko-administratívneho systému, aj ekonomických, politických a spoločenských organizácii, ktoré vedú k vzniku a ovplyvňovaniu spoločenskej komunikácie
- predstavuje najširšie pole ovplyvňovania spoločenskej komunikácie
- etické normy by mali brániť zneužívaniu mediálnej slobody novinármi samými a brániť prehmatom voči novinárstvu zvonku
- zvonku je novinárstvo najviac ovplyvňované právom, politikou a ekonomikou, politický vplyv je priamy a verejný, ak politická strana priamo vlastní niektoré média, alebo keď politická strana je otvoreným zdrojom informácií prostredníctvom tlačových porád
- politika môže ovplyvňovať novinárstvo zákonnými opatreniami alebo nekontrolovane poskytovaním či odopieraním informácii, osobným vplyvom alebo kombinovanými politickými a hospodárskymi pákami
- prostredníctvo práva, politiky a hospodárstva možno média nielen riadiť, ich činnosť upravovať, ale aj nimi manipulovať ( spôsob regulovať komunikačné procesy)
Kľúčové slová:
kódex
novinárska etika
ombudsman
pravdivosť
mediálna politika
novinár
reklama
verejný záujem
Obsah:
- Komunikačná politika
Mediálna politika
Novinárska etika a spoločnosť
Etická samoregulácia novinárov
Medzinárodné kódexy.
Medzinárodný kódex novinárskej etiky OSN - r. 1952 má 5 článkov
Etika novinárov európskeho spoločenstva.
Slovenský kódex
Ombudsman - ochranca ľudských práv a slobôd - (otázka na sk.)
Novinár a verejnosť
Novinár a objekt informácii
Novinár a zdroje informácií
Inzercia a reklama
Novinári a verejný záujem