Popis:
Mediálne organizácie
- Zatiaľ čo inštitúcie predstavujú spôsob, ktorým ľudia uskutočňujú nejakú činnosť, organizácie sú štruktúry ľudí, ktorí určitú činnosť priamo uskutočňujú a podieľajú sa rôznou mierou na konečnej podobe produktu, a výrobné postupy, ktoré k zhotoveniu výrobku vedú
- Mediálne organizácie majú vlastnú byrokratickú kultúru- zložité organizačné celky s hierarchiou zodpovedností a právomocí a s vysokou deľbou práce
- Zatiaľ čo diváci vnímajú konečný produkt a väčšinou len mená ktoré ho reprezentujú (filmové hviezdy,režiséry..) tak je nutné podotknúť, že za ním stojí veľa dalších ľudí(grafici, maskéri)
...
Financovanie
- Médiá možu byť financované z reklamy, z koncesionárskych poplatkov, z vlastnej hospodárskej činnosti alebo aj napríklad zo štátneho rozpočtu
- Väčšina mediálnych korporácií v kapitalistických štátoch je komerčného charakteru a je zodpovedná svojím majiteľom, predovšetkým vytváraním zisku ( výnimku tvoria verejnoprávne...
Kľúčové slová:
média
organizácie
Obsah:
- Mediálne organizácie
Financovanie
Pravidlá práce a regulačné opatrenia
Miera slobody
Ľudia v médiách