Mediálne účinky a publikum
Popis:
Poznámky o mediálnom produkte, o mediálnych účinkoch a publiku.
PUBLIKUM = z obchodného hľadiska: forma spätnej väzby divákov, hodnotenie ich vlastného výkonu. Publikum je obchodným tovarom → predáva ho inzerentom; mediálne inštitúcie musia poznať cieľové publikum
PUBLIKUM = z psychologického hľadiska: skúmanie publika pre teoretikov, ich chovanie; človek sa zaoberá človekom → ľudstvom
Štyri charakteristické znaky publika:
1. plánované a organizované sledovanie
2. nejakej verejne predvádzanej či všeobecne dostupnej činnosti
3. ktorá má svetský charakter a môže slúžiť k potešeniu, zábave, poučeniu
4. jedinec sa súčasťou publika stáva do značnej miery dobrovoľne a do značnej miery sám rozhoduje o tom, čomu bude venovať pozornosť
Médiá a jednotlivec
Dôležitú úlohu hrá recipient → osoba, ktorá informácie prijíma a dekóduje ich (proces spolupráce medzi jednotlivcom a médiami → recepcia)
Kľúčové slová:
mediálne účinky
mediálny produkt
publikum
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.