Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Mediálne účinky a publikum

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36661
Posledná úprava
05.02.2011
Zobrazené
1 323 x
Autor:
mary007
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Poznámky o mediálnom produkte, o mediálnych účinkoch a publiku.

PUBLIKUM = z obchodného hľadiska: forma spätnej väzby divákov, hodnotenie ich vlastného výkonu. Publikum je obchodným tovarom → predáva ho inzerentom; mediálne inštitúcie musia poznať cieľové publikum

PUBLIKUM = z psychologického hľadiska: skúmanie publika pre teoretikov, ich chovanie; človek sa zaoberá človekom → ľudstvom

Štyri charakteristické znaky publika:
1. plánované a organizované sledovanie
2. nejakej verejne predvádzanej či všeobecne dostupnej činnosti
3. ktorá má svetský charakter a môže slúžiť k potešeniu, zábave, poučeniu
4. jedinec sa súčasťou publika stáva do značnej miery dobrovoľne a do značnej miery sám rozhoduje o tom, čomu bude venovať pozornosť

Médiá a jednotlivec
Dôležitú úlohu hrá recipient → osoba, ktorá informácie prijíma a dekóduje ich (proces spolupráce medzi jednotlivcom a médiami → recepcia)

Kľúčové slová:

mediálne účinky

mediálny produkt

publikum


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko