Medzinárodné podnikanie (P. Baláž - Medzinárodný obchod)
«»
Popis:
SVETOVÉ HOSPODÁRSKE PROSTREDIE:
· Mn podnikanie: vš podnikateľské transakcie m jednotlivcami, firmami al inými, či už súkromnými al verejnými subjektami , št či integračnými a inými zoskupeniami, kt prechádzajú cez národné hranice. Tieto transakcie zahŕňajú vývoz a dovoz T a S a investície, prepravu, transakcie v oblasti tzv. duševného bohatstva
· MO naberá na intenzite pôsobením 4 faktorov:
1. rozmach progressive technológií
2. liberalizácia vládnej politiky o pohybe obchodu a zdrojov cez národné hranice
3. rozvoj inštitúcií slúžiacich k podpore a zabezpečovaniu MO
4. rastúci globálny konkurenčný boj
Firemná motivácia k zapojeniu sa do MO
· rozšírenie obratu (obmedzený rozsah nár trhu = limit počat zákaz; ich kúpyschopnosť; vzťah s konkur → špecializácia → diverzifikácia na zahr trhy umožňuje implantovať tieto prednosti)
· získanie zdrojov (využitie komparativ predností narod ek s cieľom umožniť zákaz široko diverzifik možnosti nákupu z hľ sortimentu, ceny, úžit vlastno)
· diverzifikácia predaja (výkyvy v obrate a tými ziskoch narúšajú stabilitu hospodárenia - riešením je eliminácia týchto výkyvov a využitie tohto faktora k diverzifikácii a k udržaniu výšky predaja)
· ↓konkurenčného rizika (kompenzácia strát doma, ziskami v zahraničí → zväčšuje svoju konur schopnosť a znižuje riziká plynúce z posilňovania pozícii konkurencie)
...
Kľúčové slová:
obchod
medzinárodný obchod
hospodárstvo
svetové hospodárstvo
merkantilizmus
Smith
Ricardo
Mill
ekonomika
národná ekonomika
obchodná politka
zahraničná politika
hospodárska politika
Obsah:
- SVETOVÉ HOSPODÁRSKE PROSTREDIE
TEÓRIE MEDZINÁRODNÉHO OBCHODU
MERKANTILIZMUS
KLASICKÉ TEÓRIE
NEOKLASICKĚ TEÓRIE
MEDZINÁRODNÝ OBCHOD
VÝVOJ MEDZINÁRDONÉHO OBCHODU
ZAHRANIČNO-OBCHODNÁ POLITIKA
PODPORA EXPORTU
Zdroje:
- P. Baláž - Medzinárodný obchod
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.