Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie
«»
Popis:
Vývoj internacionalizácie hospdárskeho života
Internacionalizácia - je proces zvyšovania vplyvu firiem pri medzinárodných činnostiach v ďalšom období. Vytváranie transakcií s firmami v iných krajinách.
Trhové vzťahy v ekonomikách sa rozvíjali smerom do:
-hĺbky na úrovni jednotlivých národných ekonomík,
-šírky a postupne presahovali rámec národných ekonomík a rozvíjali sa,
-až nadobudli celosvetovú dimenziu a sformovalo sa svetové hospodárstvo.
Historicky sa presadzuje tendencia k prehlbovaniu, ale aj k bariéram internacionalizácie (vojny, recesie a pod.).
Expanzia - integračné a globalizačné procesy:
-zásahy do štruktúry produkcie
-revolúcia v technológiách a telekomunikáciách
-dominantný subjekt vývoja medzinárodného podnikania transnacionálne korporácie
Príčiny rastúcej internacionalizácie
Príčiny z hľadiska trhov alebo podnikateľských subjektov sú rozdielne. Najčastejšie sa uvádzajú ekonomické a mimoekonomické.
Ekonomické príčiny sú:
•vyššia ziskovosť oproti domácemu trhu;
•lepšie využívanie výrobných zdrojov;
•životnosť výrobných kapacít;
•nižšie výrobné náklady;
•zvýšený odbyt pri existencii zahraničných pobočiek a pod.;
•dobrá infraštruktúra;
•prístup ku know-how a pod.
Kľúčové slová:
Internacionalizácia hospodárskeho života
medzinárodný manažment
Obsah:
- 1. Vývoj internacionalizácie
2. Medzinárodné podnikanie
3. Formy medzinárodného podnikania
4. Teoretické aspekty
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.