Popis:
MIKROEKONÓMIA
- subjekty trhu a to firmy, domácnosti a štát. V mikroekonómii skúmame správanie sa týchto subjektov na trhu menej hovoríme o NH viac sa zaoberáme tým, čo sa na trhu deje. V súčasnom období sa stretávame na trhu s podspotrebou domácností.
Dvojsektorové rozdelenie v rámci NH : firmy a domácnosti
Trojsektorové rozdelenie v rámci NH : firmy, domácnosti a štát
MODELY
V histórii modernej poznáme 2 modely :
- centralistický , kde štát mal úlohu centralizátora, určoval podnikom koľko, čo majú vyrábať
- trhového mechanizmu : štát má za úlohu vytvárať podmienky hlavne podnikateľom
EKONÓMIA
- je spoločenskou disciplínou, ktorá študuje organizačné formy, prostredníctvom ktorých ľudská spoločnosť rieši fundamentálny problém vzácnosti
- jeho hlavným cieľom je nájsť a následne popísať mechanizmus, prostredníctvom ktorého sú v spoločnosti rozdelené vzácne zdroje
V ekonómii sú tri hlavné body : čo vyrábať, pre koho vyrábať , ako výrabať.
PRINCÍP VZÁCNOSTI
- ekonomické subjekty musia zvážiť pri svojom rozhodovaní o tom, akým spôsobom pokryjú svoje neobmedzené potreby prostredníctvom obmedzených zdrojov
Kľúčové slová:
Mikroekonómia
trh
ekonómia
kapitál
peniaze
cena
dopyt