Personálna činnosť podniku
Popis:
1. SUBJEKTY PERSONÁLNEHO MANAŽMENTU
a) vrcholový manažment
- má zodpovednosť za sformulovanie strategických cieľov, uskutočnenie stratégií a sformulovanie podnikovej filozofie v oblasti personálneho riadenia ( vzťah podniku k zamestnancom, zákazníkom)
b) zamestnanci pers. útvaru
- stanovujú ciele pers. manažmentu a spôsobujú ich plnenia a formulujú pers. poli-tiku
(napr. pri obsadzovaní nových prac. miest sa podnik orientuje predovšetkým na vnút. zdroje zamestnancov)
- vytvárajú programy a praktiky pers. manažmentu
(napr. postup získavania a výberu zamestnancov, postup výberového rozhovoru)
- vykonávajú niektoré činnosti ako centralizovaná služba pre všetky útvary a všetkých zamestnancov podniku
( vedenie osobnej evidencie, ukončenie prac. pomeru, poskytovanie rád z oblasti práva, psychológie...)
c) manažéri
- riadiaci pracovníci na všetkých úrovniach riadenia, ktorí plánujú potrebu zamestnancov
- podieľajú sa na analýze práce a návrhu prac. miest
- rozhodujú o výbere svojich zamestnancov
- zabezpečujú adaptáciu nových zamestnancov
- organizujú a hodnotia prac. výkon
- odmeňujú zamestnancov, rozhodujú o ich ďalšom vzdelávaní, rozvoji, povýšení, prepustení
Kľúčové slová:
personalistika
podniková ekonomika
ekonomika
zamestnanci
pracovné podmienky
ochrana práce
pracovný pomer
Obsah:
- 1. Subjekty personálneho manažmentu
2. Proces získavania zamestnancov
3. Pracovný pomer
4. Formy kvalifikačnej prípravy zamestnancov
5. Pracovné podmienky
6. Ochrana práce
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.