Personálne riadenie vs. riadenie ľudských zdrojov - Riadenie ľudských zdrojov vs. personálne riadenie
«»
Popis:
Personálne riadenie je veľmi úzky pojem pre teóriu, metodológiu aj prax v oblasti ľudských zdrojov.
Personálne riadenie: bežné aktivity personálnych útvarov (výber a stabilizácia pracovníkov, ich rozvoj, optimálne využívanie ich potenciálu pre dosahovanie strategických cieľov, prepúšťanie). Efekty PR sledujú personalisti. Administrácia. Spracovávanie sprostredkovaných informácií o zamestnancoch.
Riadenie ľudských zdrojov: rozvíjanie profesijných kompetencií v podľa zámeru strategického cieľa na všetkých úrovniach organizácie (ale aj regiónu či spoločnosti). Nie len osvojenie, ale aj prehlbovanie a rozširovanie spôsobilostí ďalším vzdelávaním. Prebieha „tvárou v tvár“ -priamym kontaktom. Za efekty RĽZ zodpovedajú vedúci pracovníci aj sami zamestnanci. RĽZ rieši problém nepomeru medzi profesijnými kompetenciami pracovníka a požiadavkami, ktoré naňho kladie organizácia.
Rozvoj ľudských zdrojov: sumarizácia oboch foriem riadenia + určenie mechanizmov a podmienok (v organizácii alebo spoločnosti), ktoré pomáhajú, podporujú alebo brzdia optimálny vývoj.
...
Kľúčové slová:
manažment
ľudské zdroje
personálne riadnie
riadenie
manažér
komunkácia
tím
organizačná štruktúra
zamestnanec
adaptačný proces
adaptácia
práca
pracovný výkon
vedenie ľudí
Obsah:
- 1. Personálne riadenie vs. riadenie ľudských zdrojov
2. Organizácia - prostredie formovania pracovného výkonu
3. Adaptačný proces zamestnanca
4. Nižšie interpersonálne spôsobilosti manažéra ĽZ
5. Vyššie interpersonálne spôsobilosti manažéra ľudských zdrojov
6. Vedenie ľudí a spôsoby jeho aplikácie
7. Koučovanie a učiaca sa organizácia
8. Plán osobného rozvoja
Zdroje:
- prednášky
- semináre
- prezentácie
- poznámky
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.