Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Podnikanie v malých a stredných podnikoch (zhrnutie)

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7857
Posledná úprava
05.09.2018
Zobrazené
748 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Malé a stredné podniky sú neoddeliteľnou súčasťou spektra firiem vo väčšine štátov na svete. Dôvodom rastu malých podnikov je pozitívny príspevok daného okruhu malých podnikov k rozvoju ekonomík týchto štátov,čo sa vzťahuje aj na ekonomiku Slovenskej republiky.
Rozvoj malopodnikateľskej sféry je výsledkom transformácie ekonomiky v SR, vzniku súkromného vlastníctva. Malé podniky pre svoju flexibilitu a adaptabilitu novým podmienkam sú často považované za hlavný prvok revitalizujúcej sa ekonomiky. Pripisuje sa im kľúčový význam ako zdroja nápadov,nových produktov a hlavne nových pracovných príležitostí.
Okrem pozitívnych výsledkov,ktoré malé a stredné podniky dosiahli, brzdia rozvoj podnikov mnohé finančné, legislatívne a informačné bariéry.
Malé podniky utvárajú predpoklady na hospodárnejší spôsob výroby, plnšie uspokojovanie potrieb obyvateľstva nielen novými výrobkami, ale najmä službami rôzneho druhu. Rozvoj malého podnikania je výrazne determinovaný rozvojom veľkých podnikov, najmä priemyselných, ktoré uspokojujú spotrebiteľov štandardnými potrebami, ale záujem je aj o neštandardné výrobky a služby, ktoré môžu uspokojiť len malé a stredné podniky. Významnou mierou sa podieľajú na tvorbe pracovných miest celkove aj riešením zamestnanosti v niektorých regiónoch.
Zmena vlastníckych vzťahov, odštátnenie veľkých podnikov a ich následná privatizácia majú za následok vznik a rozvoj malých a stredných podnikov,ktoré majú významnú úlohu v oživení ekonomiky najmä tým, že:
- formujú veľkú skupinu podnikateľov - reálnych vlastníkov
- formujú postoje občanov a ich pozitívny vzťah k trhovej ekonomike
- formujú utváranie konkurenčného prostredia v ekonomike
- vytvárajú nové pracovné príležitosti
- vedú k účelným štrukturálnym zmenám podnikateľských subjektov v závislosti od dopytu domáceho a zahraničného trhu

Kľúčové slová:

podnikanie

ekonomika

podnik

európska únia

trh

daň



Obsah:
  • 1. VÝZNAM MALÉHO A STREDNÉHO PODNIKANIA V EKONOMIKE ŠTÁTU
    1.1 PODSTATA PODNIKANIA
    1.2 VYMEDZENIE KATEGÓRIE MALÝCH A STREDNÝCH PODNIKOV A ICH KLASIFIKÁCIA
    1.3 VÝHODY A NEVÝHODY MALÝCH A STREDNÝCH PODNIKOV
    2. VYTVÁRANIE VHODNÉHO PROSTREDIA PRE MALÉ A STREDNÉ PODNIKY
    2.1 BARIÉRY A STIMULY ROZVOJA MALÝCH A STREDNÝCH PODNIKOV
    2.2 CHARAKTERISTIKA OSOBNOSTI PODNIKATEĽA
    2.3 PRIPRAVENOSŤ MALÝCH A STREDNÝCH PODNIKOV NA VSTUP SLOVENSKA DO
    EURÓPSKEJ ÚNIE
    3. ZALOŽENIE PODNIKU
    3.2 ŽIVNOSTENSKÉ PODNIKANIE
    3.3 OBCHODNÉ SPOLOČNOSTI
    2. RIADENIE A ORGANIZÁCIA MALÉHO A STREDNÉHO PODNIKU
    4.3 POSTUP PRI ZOSTAVOVANÍ PODNIKATEĽSKÉHO PLÁNU
    4.4 ORGANIZÁCIA A ORGANIZAČNÉ ŚTRUKTÚRY V MALÝCH A STREDNÝCH PODNIKOCH
    1. POLITIKA PODPORY A POMOCI MALÝM A STREDNÝM PODNIKOM
    5.1 ŠTÁTNA PODPORA ROZVOJA MALÉHO A STREDNÉHO PODNIKANIA
    5.2 NÁRODNÁ AGENTÚRA PRE ROZVOJ MALÉHO A STREDNÉHO PODNIKANIA
    5.3 OSTATNÉ PODPORNÉ INŠTITÚCIE PRE ROZVOJ MALÉHO PODNIKANIA
    2. VEDECKO-TECHNICKÉ PARKY
    6.1 CHARAKTERISTIKA, VZNIK A ROZVOJ VEDECKÝCH A TECHNOLOGICKÝCH PARKOV
    6.2 ZÁKLADNÉ FUNKCIE A POSTUP PRI ZAKLADANÍ VEDECKO-TECHNICKÝCH PARKOV
    3. TRHOVÉ ASPEKTY MALÉHO PODNIKANIA
    7.1 MARKETING V MALÝCH A STREDNÝCH PODNIKOCH
    7.2 NÁSTROJE MARKETINGOVÉHO MIXU
    4. ZDAŇOVANIE PODNIKATEĽSKÝCH SUBJEKTOV
    8.1 DAŇ Z PRÍJMOV FYZICKÝCH OSOB
    8.2 ŠPECIFICKÉ SPOSOBY VÝPOČTU PRÍJMOV A ICH ZDAŇOVANIE
    8.3 PREDDAVKY NA DAŇ Z PRÍJMOV FYZICKÝCH OSôB
    8.4 DAŇ Z PRÍJMOV PRÁVNICKÝCH OSôB
    ...
    ...
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko