Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Poznámky na tému Analýza konkurencie

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5423
Posledná úprava
02.10.2017
Zobrazené
2 136 x
Autor:
demmo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ANALÝZA KONKURENCIE
- je jedným z aspektov externej strategickej diagnostiky podniku
- základ predstavujú v tejto oblasti práce M. Portera, podľa ktorého je konkurenčná stratégia konkretizovaná a základe analýzy odvetvia a postavenia podniku v odvetví
- Porter vymedzil hlavné faktory analýzy konkurenčného prostredia a vytvoril schému 5 konkurenčných síl:
- existujúce podniky
- potenciálni konkurenti
- substitučné výrobky
- klienti
- dodávatelia

Pri analýze existujúcej konkurencie je zaujímavá stabilita pozície firiem, ktorú ovplyvňujú:
- počet firiem
- ich veľkosť
- vnútorné charakteristiky firiem
- charakter sektora

Druhým kritickým faktorom je riziko vstupu nových konkurentov, ktorí prinášajú doplnkové kapacity a snažia sa predať svoje výrobky. Toto riziko treba hodnotiť na základe vstupných bariér pre daný sektor a tiež vzhľadom na odvetné opatrenia firiem, ktoré už na trhu existujú. Ide o agresívne obchodné akcie ako napr. zníženie cien, reklamu a podporu predaja, protiútoky na pôvodnom trhu príchodzích s cieľom ich oslabenia na vlastnom poli.

Kľúčové slová:

Konkurencia

jednosektorové aktivity

konkurenčné stratégie

porterove stratégie

typológia



Obsah:
  • Hodnotenie konkurencie:
    Analýza jednosektorových aktivít
    Generické konkurenčné stratégie
    Generický prístup
    1. Porterove konkurenčné stratégie
    2. Hallov konkurenčný model
    3. Mintzbergova typológia stratégií
    4. Typológia stratégií podľa milesa a snowa
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko