Poznámky na tému Analýza konkurencie
Popis:
ANALÝZA KONKURENCIE
- je jedným z aspektov externej strategickej diagnostiky podniku
- základ predstavujú v tejto oblasti práce M. Portera, podľa ktorého je konkurenčná stratégia konkretizovaná a základe analýzy odvetvia a postavenia podniku v odvetví
- Porter vymedzil hlavné faktory analýzy konkurenčného prostredia a vytvoril schému 5 konkurenčných síl:
- existujúce podniky
- potenciálni konkurenti
- substitučné výrobky
- klienti
- dodávatelia
Pri analýze existujúcej konkurencie je zaujímavá stabilita pozície firiem, ktorú ovplyvňujú:
- počet firiem
- ich veľkosť
- vnútorné charakteristiky firiem
- charakter sektora
Druhým kritickým faktorom je riziko vstupu nových konkurentov, ktorí prinášajú doplnkové kapacity a snažia sa predať svoje výrobky. Toto riziko treba hodnotiť na základe vstupných bariér pre daný sektor a tiež vzhľadom na odvetné opatrenia firiem, ktoré už na trhu existujú. Ide o agresívne obchodné akcie ako napr. zníženie cien, reklamu a podporu predaja, protiútoky na pôvodnom trhu príchodzích s cieľom ich oslabenia na vlastnom poli.
Kľúčové slová:
Konkurencia
jednosektorové aktivity
konkurenčné stratégie
porterove stratégie
typológia
Obsah:
- Hodnotenie konkurencie:
Analýza jednosektorových aktivít
Generické konkurenčné stratégie
Generický prístup
1. Porterove konkurenčné stratégie
2. Hallov konkurenčný model
3. Mintzbergova typológia stratégií
4. Typológia stratégií podľa milesa a snowa
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.