Poznámky z manažmentu
Popis:
Manažment ako vedný odbor či disciplína - naakumulovaný a logicky usporiadaný súbor poznatkov o princípoch, metódach a postupoch riadenia a pod., ktoré sú vypracované na základe abstrakcie a empírie, možno sa ich učiť aj vyučovať. Hlavným účelom štúdia manažmentu preto je učiť sa a porozumieť týmto princípom, metódam a pod., ako aj to, ako ich aplikovať v praxi.
Manažment je riadenie organizácií fungujúcich v podmienkach trhového hospodárstva, ktoré sa vyznačuje dostatočne pružnou konkurenčnou štruktúrou a nezablokovanými cenovými mechanizmami, schopnými poskytovať kritériá pre objektívnu kalkuláciu, nevyhnutnú na efektívnu alokáciu disponibilných zdrojov, ako aj impulzy pre ekonomický rast.
Pojem manažment má rozličné významy:
- manažment ako praktická činnosť
- manažment ako teória či vedná disciplína
- manažment ako osobitná skupina ľudí
Kľúčové slová:
manažment
medziľudské vzťahy
eromanažment
svetová vojna
podnik
stratégie
Obsah:
- 1. MANAŽMENT AKO SAMOSTATNÁ VEDNÁ DISCIPLÍNA. PODSTATA MANAŽMENTU A ZÁKLADNÉ PRÍSTUPY K JEHO VYMEDZENIU.
2. PODSTATA A SYSTÉMY MANAŽMENTU VO SVETE A ZÁKLADNÉ ROZDIELY MEDZI NIMI.
3. PODSTATA A HLAVNÉ SMERY TRADIČNEJ ŠKOLY MANAŽMENTU.
4. ŠKOLA MEDZIĽUDSKÝCH VZŤAHOV.
5. PODSTATA A HLAVNÉ SMERY MODERNEJ ŠKOLY MANAŽMENTU.
6. VZNIK, VYVOJ A HLAVNÉ SMERY A HLAVNÉ PRÍSTUPY V AMERICKOM MANAŽMENTE.
7. EMPIRIZMUS V AMERICKOM MANAŽMENTE PO 2. SVETOVEJ VOJNE.
8. PRAGMATIZMUS V PRÁCACH PETERSA A WATERMANA.
9. VÝVOJ JAPONSKÉHO MANŽMENTU A JEHO SÚČASNÁ TENDENCIA ROZVOJA.
10. CHARAKTERISTIKA A PRINCÍPY BAŤOVHO SYSTÉMU RIADENIA.
11. EUROMANAŽMENT.
12. SYSTÉMOVÁ TEÓRIA MANAŽMENTU, PODSTATA A PREDSTAVITELIA.
13. KOMPLEXNÁ (VIACDIMENZIONÁLNA) CHARAKTERISTIKA MANAŽMENTU.
14. MANAŽMENT AKO PODNIKATEĽSKÝ PRÍSTUP.
15. VNÚTORNÝ MECHANIZMUS FUNGOVANIA HOSPODÁRSKEJ ORGANIZÁCIE, PODSTATA A ZÁKLADNÁ CHARAKTERISTIKA.
16. VÝZNAM POJMU ORGANIZÁCIA, PODSTATA A OBSAH ORGANIZAČNEJ ŠTRUKTÚRY
17. KONFIGURÁCIA ORGANIZAČNEJ ŠTRUKTÚRY, PLOCHÁ A VYSOKÁ ŠTRUKTÚRA.
18. POČET PODRIADENÝCH PRACOVNÍKOV JEDNÉMU VEDÚCEMU.
19. ZÁKLADNÉ MODELY ORGANIZAČNEJ ŠTRUKTURALIZÁCIE PODNIKU.
20. FUNKCIONÁLNA A OBJEKTOVÁ (DIVIZIONÁLNA) ORGANIZAČNÁ ŠTRUKTÚRA.
21. PODSTATA, TYPY A DÔSLEDKY CENTRAL. A DECENTRAL. ROZHODOVANIA V PODNIKU.
22. ZÁSADY A FAKTORY OPTIMÁLNE DEĽBY ROZHODOVACEJ PRÁVOMOCI V PODNIKU.
23. LÍNIOVÉ A ŠTÁBNE ÚTVARY V PODNIKU A VZŤAHY MEDZI NIMI.
24. CIEĽOVO - PROGRAMOVÉ ORGANIZAČNÉ ŠTRUKTÚRY PODNIKU.
25. FORMÁLNA A NEFORMÁLNA ORGANIZÁCIA PODNIKU.
26. PODSTATA A KLASIFIKÁCIA ORGANIZAČNÝCH NORIEM PODNIKU.
27. PLÁNOVANIE A PLÁOVACÍ SYSTÉM PODNIKU.
28. KONTROLA A KONTROLNÝ SYSTÉM PODNIKU.
29. OBSAH, HLAVNÉ ZNAKY A PRVKY ROZHODOVANIA V PODNIKU, KSASIFIKÁCIA A DRUHY ROZHODOVACIEHO PROCESU.
30. ROZHODOVACÍ PROCES PODĽA ČASOVÉHO HĽADISKA.
31. METÓDY A POSTUPY PRI ROZHODOVANÍ.
32. PODSTATA POJMU INFORMÁCIA, KLASIFIKÁCIA A DRUHY INFORMÁCIÍ.
33. INFORMAČNÝ SYSTÉM PODNIKU.
34. STRATEGICKÁ A TAKTICKÁ FÁZA V MANAŽMENTE.
35. CIELE PODNIKU, KLASIFIKÁCIA A RIADENIE POMOCOU CIEĽOV.
36. ANALÝZA PROSTREDIA PODNIKU, JEJ OBSAH A VZŤAH K FORMULÁCII STRATÉGIE.
37. 38. 39. TYPY STRATÉGII.
40. IMPLEMENTÁCIA V STRATEGICKOM MANAŽMENTE.
41. HODNOTENIE A KONTORLA V STRATEGICKOM MANAŽMENTE.
42. CHARAKTERISTIKA A KLASIFIKÁCIA MANAŽÉROV A ICH PRÁCE.
43. POŽIADAVKY NA MANAŽÉRA.
44. PODSTATA, CIELE VEDENIA PRAC. SKUPINY, METÓDY ZÁSAHY VEDENIA, TYPY A ŚTÝLY VEDENIA.
45. ZÁSADY EFEKTÍVNEJ KOMUNIKÁCIE PRI VEDENÍ.
46. 47. MOTIVÁCIA, TEÓRIE MOTIVÁCIE.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.