Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Poznámky z marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41242
Posledná úprava
03.02.2013
Zobrazené
1 288 x
Autor:
pipacs
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
História
- Kotler najvýznamnejší publikant - Pôvod termínu v angličtine, market – trh, trhovisko, koncovnka ing – dej, činnosť - Prvá oblasť na ktorú sa orientoval bola distribúcia - Vznik v USA na konci 19 st. Začiatkom 20 st. - 1902 výučba marketingu na niektorých vysokých školách – univerzitách v USA - 1911 L.Weld prvá kniha o marketingu - 20 roky 20 st. vznik prvých pracovných funkcií /P&G funkcia managera vedúceho produktu/ a oddelení marketingu P&G – najznámejší distribútor /začali ako prvý používať marketing/ - 1937 vznik profesijnej organizácie American Marketing Association – vydávajú časopisy s marketingom – otvára sa nová éra - 1950 marketing sa dostáva do európskych krajín Francúzi – neuznávali marketing, lebo si mysleli, že marketing sa snaží zákazníka oklamať, na niečo naviesť - 1964 sa dostáva marketing na naše územie – v oblasti zahraničného obchodu a vnútorného obchodu - 1966 – 77 začína sa prednášať ako učebný predmet - medziobdobie bol marketing zakázaný - 1989 súčasť výučby na všetkých ekonomických univerzitách

Základné pojmy
Marketing
/orientuje sa na spotrebiteľa a uspokojovanie jeho potrieb a túžob/ je to managersky a spoločenský proces prostredníctvom ktorého uspokojújú jednotlivci alebo skupiny svoje potreby a želania v procese výroby a výmeny produktov a hodnôt.
Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze aj uspokojovanie potreb a želaní zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, ktorý zaisťuje splnenie cieľov organizácie.

Ľudská potreba
/je vrodená/
je to prirodzená vrodená ľudská potreba, stav pociťovaného nedostatku
Ľudské želanie
/nie je vrodené/
sú to potreby vytvorené postupom veku vonkajšou kultúrou a osobnosťou jedinca. Ovplyvňujú ju: * kde žijeme, v akom prostredí
* aká sme osobnosť
* potreba sebarealizácie
* potreba kultúrného vyžitia
...

Kľúčové slová:

marketing

poznámky

marketingová koncepcia

4P

4C

spoločenský marketing

práva spotrebiteľa

nákupné správanie

cieľový marketing

marketingový plán



Obsah:
  • Marketing
    História
    Základné pojmy
    Ďaľšie pojmy
    Marketingová koncepcia
    Marketing – 3 stupňová kategória
    Marketing v dnešnom trhu
    Marketingová trilógia
    4 P – z hľadiska podniku
    4 C – z hľadiska spotrebiteľa
    Nové techniky a tendencie v marketingu
    Spoločenský marketing
    8 práv spotrebiteľa
    Zákon ochrany spotrebiteľa – hnutie na ochranu spotrebiteľa
    Hnutie na ochranu životného prostredia
    Najčastejšie kritizované oblasti spoločenského marketingu
    Marketingové prostredie
    Mikroprostredie
    Makroprostredie
    Technologické prostredie
    Politické prostredie
    Trhy
    Nákupné správanie na trhu spotrebiteľa
    Model nákupného správania kupujúceho
    Faktory, ktoré nás ovplyvňujú
    Spoločenské faktory
    Osobnostné faktory
    Psychologické faktory
    Rozhodovací proces kupujúceho
    Nákupné správanie na trhu organizácie
    1. Trh výrobnej sféry
    Model nákupného rozhodovania organizácie
    Nákupné situácie v rámci podnikov
    Hlavné vplyvy na nákupné správanie organizácií
    Rozhodovací proces organizácie
    2. Trh sprostredkovateľov
    3. Vládne trhy
    Marketingový výskum
    Marketingový informačný systém
    Získavanie informácií
    Proces marketingového prieskumu
    Zozbierané údaje /informácie/
    Marketing – história
    Cieľový marketing
    Proces cielového marketingu
    3 základné marketingové stratégie
    Marketingová trilógia
    Strategický marketing
    Marketingový plán
    Plány a stratégie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko