Poznámky z prednášky - Marketing
Popis:
Trh ovplyvňuje podnik potrebami.
Podnik analyzuje potreby trhu, aby sa mohol rozhodovať o tvorbe produktu o jeho výrobe, alebo o nákupe.
Segmentácia -je že na základe vhodných kritérií podnik segmentuje trh na homogénne (rovnomerné) podsystémy.
Cieľový trh - z hľadiska svojej kapacity a príležitosti, ktoré sa podniku ponúkajú, podnik si vyberá cieľový trh, to znamená vyberá si zákazníkov, ktorým bude ponúkať svoj produkt.
Trhová pozícia - Z hľadiska vybraného cieľového trhu podnik upresňuje svoju trhovú pozíciu.
Kľúčové slová:
marketing
trh
cena
distribúcia
segmentácia
potreby
produkt
Maslowova pyramída potrieb
Obsah:
- Marketing a spoločnosť
Spoločenská kritika marketingu
Vysoké ceny
Plánované zostarnutie
Umelé vyvolané potreby a príliš veľa materializmu
Príliš málo spoločenských užitočných statkov
Znehodnocovanie kultúry
Vplyv marketingu na iné firmy
Reakcie podnikateľov na meniace sa trhové prostredie :
Nákupné správanie spotrebiteľa
Spoločenské faktory
Maslowova hierarchia potrieb - teória motivácie
Odlišnosti trhu organizácií od trhu so spotrebným tovarom
Trh výrobnej sféry
Štátny trh
1.Kritéria segmentácie trhu :
2.Cieľový trh
3.Trhová pozícia
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.