Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Poznámky zo Všeobecnej didaktiky

«»
Prípona
.docx
Typ
poznámky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42164
Posledná úprava
26.05.2013
Zobrazené
1 650 x
Autor:
frederika290
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Na 56 stranách nájdete poznámky k predmetu všeobecná didaktika.

Pedagogika a štruktúra pedagogických disciplín
Pedagogika: 
- Vyčlenila sa z filozofie a filozofických úvah v novoveku – je chápaná ako pedagogická teória, ktorá zovšeobecňuje a vytvára nástroje)
- Tým že zovšeobecňuje javy ju môžme nazvať aj ako vedeckú disciplínu.
- Používa empirické metódy nato ,aby skúmala edukačnú realitu
- Môžme ju chápať ako systematickú vedu vo výchove mládeže a dospelých – toto poňatie sme našli v Komenského spisoch, kde pomenúva túto výchovu správne – pedagogika dospelých - andragogika
• Ako vedná disciplína sa začala konštituovať z v 19. storočí – je to vedná disciplína spojená s inými vednými odbormi ( prírodné, spoločenské, technické )
- V Nemecku je to skôr monodisciplinárny odbor - orientovaný viac k filozofii (zaoberá sa výchovou z hľadiska filozofie)
- Vo Francúzsku - sociálna veda, ako multidisciplinárny odbor
- Anglicko - Americký kontext – multidisciplinárny - Pokrývajúci celú šírku pedagogiky
- Naša pedagogika viac zodpovedá anglickému Termínu education science ako termínu pedagogy a education.
...

Kľúčové slová:

všeobecná didaktika

pedagogika

didaktika

vzdelanie

vzdelávanie

edukácia

kurikulum

motivačné metódy



Obsah:
  • Pedagogika a štruktúra pedagogických disciplín
    Pedagogika
    Súčasné poňatie pedagogiky
    Predmet a charakter pedagogiky
    Význam
    Úlohy
    Význam a poslanie pedagoky
    Metódy pedagogiky
    Štruktúra pedagogiky a vzťah k iným vedám
    Členenie pedagogiky
    Vzťah pedagogiky k iným vedám
    Didaktika ako vedná disciplína
    Predmet didaktiky
    Vzťah didaktiky k iným vedám
    Členenie didaktiky
    Metódy didaktického výskumu
    Vzdelanie a vzdelávanie
    Vzdelanie
    Stupne vzdelávania
    Medzinárodná klasifikácia vzdelávania isced
    Edukácia
    Výchova
    Vzdelávanie
    Edukačný cieľ
    Príklady
    Edukačné prostriedky
    Edukačné formy
    Subjekty edukácie
    Obsah vzdelávania
    Edukačné ciele
    Funkcie cieľov
    Typy edukačných cieľov – taxonómia
    Taxonómia afektívnych cieľov (Kratwohlt)
    B. niemerko- afektívne ciele
    Edukačné ciele v švp isced 2
    Obsah vzdelania (kurikula)
    Ideová dimenzia
    Obsahová dimenzia
    Vývojová línia vymedzenia učiva:
    Prístupy k výberu učiva
    Známe sú tieto teórie
    Didaktická transformácia
    Didaktická transformácia
    Nedostatky v koncipovaní vzdelávacích programov
    Vývojové trendy
    Kurikulum
    Modelovanie kurikula
    Fundamentálny model kurikula
    Konštitutívny model kurikula
    Realizovaný model kurikula
    Formy kurikula
    Kurikulum v dokumentoch/ základné pedagogické dokumenty
    Štandardy
    Spoločenské základy edukačného pro cesu
    Didaktická analýza a štruktúra učiva
    Pojmová mapa
    Podmienky vyučovacieho procesu
    Vyučovacie zásady
    Vyučovacie zásady z historickej perspektívy
    Analýza vyučovacích zásad
    Vyučovacie metódy
    Klasifikácia vyučovacích metód:
    Induktívno deduktívny proces
    Motivačné metódy
    Vstupné motivačné metódy
    Faktory
    Expozičné metódy
    Fixačné metódy
    Diagnostické a klasifikačné metódy
    Všeobecná didaktika
    Organizačné formy, didaktické prostriedky, didaktická technika
    Klasifikácia
    Učebnica
    Subjekty edukácie učiteľ a žiak
    Učiteľovo poňatie edukácie
    Skúsenosti a zážitky
    Faktory ovplyvňujúce štýl učenia sa
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko