Popis:
1. FAREBNÁ ÚPRAVA PRACOVISKA
-okrem používania farieb v pracovnom prostredí na uľahčenie a urýchlenie orientácie v priestore,farby v spojení s osvetlením výrazne ovplyvňujú psychickú pripravenosť zamestnanca na pracovnú činnosť,jeho náladu a citové tenzie,ako aj motiváciu k práci
-podľa kvality pocitov,kt. jednotlivé farby vyvolávajú,sa rozdeľujú na:
a) farby teplé (červená,žltá,oranžová)-okrem vyvolávania pocitu tepla zvyšujú aj činnosť vegetatívneho nervového systému,krvný tlak,dynamizujú psychické procesy-farby aktívne a dynamické
b) farby studené (zelená,modrá)-okrem toho,že vyvolávajú pocit chladu,pôsobia upokojujúco na psychický stav zamestnanca,tlmia činnosť vegetatívneho nervového systému,citové tenzie a reakcie na stres-farby relaxačné
-symbolické farby-ovplyvňujú vzťah zamestnanca k podniku a nepriamo aj jeho výkonnosť
-bezpečnostné farby-farby,kt. signalizujú bezpečnosť (zelená a modrá) a nebezpečenstvo (červe-ná,oranžová,žltá,čierna)
2. NEVERBÁLNA KOMUNIKÁCIA A JEJ ZLOŽKY
-je vývojovo aj vývinovo najstaršou zložkou komunikačného procesu
-prostredníctvom nej každý človek vysiela viacej hodnoverných signálov ako verbálnou komunikáciou,tieto signály môžu aj protirečiť tomu,čo človek chcel oznámiť,hoci to vôbec nemal v úmysle
-ak v komunikačnom procese vysielame iné,protikladné informácie verbálnou komunikáciou a iné neverbálnou,ľudia veria informáciám sprostredkovaným neverbálnou komunikáciou;preto je dôležité,aby manažér vysielal jasné a presné neverbálne signály,aby nespochybňoval komunikovaný obsah
Kľúčové slová:
prostredie
imidž
typológia zákazníka
dotazník
psychológia
komunikácia
Obsah:
- 1. Farebná úprava pracoviska
2. Neverbálna komunikácia a jej zložky
3. Imidž a public relations
4. Predmet psychológie v obchode / trhu
5. Typológia zákazníka
6. Základné fázy obchodného rokovania
7.Čo ovplyvňuje postoje spotrebiteľov? (mk. komunikacia, image, reklama, public relation)
8. Dotazník a jeho využitie v obchode
9. Človek ako spotrebiteľ a zákazník
10. Uveďte odporúčania,ktoré môžu pomôcť pri telefonovaní
11. Asertívna komunikácia
12. Čím sa vyznačujú kúpne motívy ?
13. Referenčné skupiny,faktory,vplývajúce na spotrebiteľa
14. Zdroje spotrebiteľských postojov
15. Vlastnosti efektívneho manažéra (sebakontrola,dôvera,autorita,iniciatívnosť a motivácia,organizačné predpoklady,spolupráca,nachádzať a uznávať zásluhy iných)
16. Hluk a hlučnosť na pracovisku
17. Potreby a ich členenie (maslow)
18. Farebné riešenie plní minimálne tieto funkcie (4)
19. Špecifiká kultúr pri medzinárodnom obchodnom rokovaní
20. Charakterizujte psychologické faktory,ktoré ovplyvňujú správanie zákazníka
...
...
...
63. Uveďte požiadavky na správanie sa ľudí v rámci spoločenského styku
64. Telefonický styk-úvodná forma obchodného rokovania
65. Typológia osobnosti podľa hippokrata (vychýdzajúca z temperamentu a základných telových tekutín)
66. Konflikt na pracovisku (príčiny)
67. Psychologický experiment
68. Uveďte 4 základné možnosti,ktoré sa uvádzajú pre vzťah medzi imidžom firmy
69. Negatívne javy v pracovnom procese
70. Uveďte požiadavky,ktoré sú dôležité z hľadiska osvetlenia pre optimálnu zrakovú výkonnosť
71. Stručne definujte základné formy verbálnej komunikácie
72. Psychická záťaž v pracovnom procese
73. Relaxácia a jej miesto v psychohygiene
74. Stres v pracovnom procese