Sociálna komunikácia
«»
Popis:
1. Charakterizuj sociálnu komunikáciu
Základné delenie:
Priama – je rozhovor v tvárou v tvár
Nepriama – účastníci sú rozdelení priestorom a časom
Jednostranná – jeden vystupuje v roli rečníka, druhý v roli poslucháča
Dvojstranná – striedanie roli rečníka a poslucháča
Skupinová – je daná počtom účastníkov komunikácie (školská trieda)
Hromadná – veľký počet ľudí (obmedzená spätná väzba)
...
2. Verbálna a neverbálna komunikácia
Verbálna komunikácia – názov je odvodený z latinského slova „verbum“ – slovo. Za obdobie vzniku verbálnej komunikácie, môžeme považovať prvé pokusy komunikácie ľudí systémom jazyka. V bežnej komunikácii funguje spojenie verbálnej komunikácie s neverbálnou zložkou.
Hovoriaci pri komunikácii, by mal mať:
- dobrú artikuláciu
- používať vhodné tempo reči
- využívať moduláciu hlasu, nato aby podčiarkol dôležité časti textu
- dokázať udržať pozornosť počúvajúcich
- nerozprávať príliš rýchlo ani veľmi pomaly
- pri komunikácii dodržiavať interpunkciu v texte
Verbálna komunikácia má 2 základné spôsoby:
1. HOVORENÉ SLOVO – vyslovené jednou osobou a prijímané sluchových orgánom poslucháča vo forme akustických signálov
2. PÍSOMNÁ FORMA – písaný text jednej osoby je prijímaný zrakovým orgánom prijímateľa v písomnej forme
...
Kľúčové slová:
sociálna komunikácia
komunikácia
Obsah:
- 1. Charakteristika sociálnej komunikácie
2. Verbálna a neverbálna komunikácia
3. Zásady optimálnej komunikácie
4. Problémová komunikácia
5. Poruchy a otázky v komunikácií
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.