Popis:
Reklamy ktoré chcu predať nie len produkt „sensu striete“ ale snažia sa odkázať na ideu (telerancia, ekologia)
zmenu doterajšieho spravania (nepoužívanie drog, pozužív. prezervatívov, rozumne šofer. autom)
odkázanie peňažnej (materialnej) hodnoty napr. (prírodné nešťastia, detská onkologia)
- je to druh reklamy, ktorý sa týka dôležitých socialno-spoločenských problémov, ktorých riešenie sa snaží vyvolať reklamnými prostriedkami
Kampane objavujúce sa v médiách, ale často prejdú bez povšimnutia. Vzhľadom na nízky rozpočet a krátkodobé pôsobenie, napriek závažnosti prezentovaných problémov.
Absencia dlhodobej perspektívy a konkrétnych stratégii riešenia problému, znižuje ich trvácnejšiu pozitívnu odozvu.
Sú prípady aj opačných výsledkov vo vzťahu k cieľom (napr. interrupcie)
Marketing spoločensky angažovaný (casue related marketing, corporate comunity involvement, social responsibility)
Je to nový jav, ktorý je zároveň kontroverzný.
Základom je spájanie komerčných marketingových krokov v prospech firmy alebo značky v spojení s prezentáciou závažnej spoločenskej otázky...
Kľúčové slová:
marketing
reklama
sociálny marketing
sociálna reklama
Obsah:
- Socialno-spoločenský marketing
Marketing spoločensky angažovaný
Sociálna reklama
Úroveň zmeny postoja
Grafikácia vs. averzný charakter odkazu
Druh prospechu
Intencie pripisované odosielateľovi
Rozpočet
Sociálny marketing
Produkt
Cena
Distribúcia
Propagácia
Záver
Strategia pozicioningu
Strategia komunikacie
Spôsoby pôsobenia využívane v SSM
Determinanty vzniku pozitívnych a negatívnych reakcii
Idea spoločenského angažovania biznisu
Idea spoločenskej zodpovednosti biznisu (CSR-corporate social responsibility)
Marketing spoločensky angažovaný CRM casuereleated marketing