Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 090   projektov
0 nových

Spracované poznámky z predmetu Marketing zo skrípt

«»
Prípona
.docx
Typ
poznámky
Stiahnuté
24 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42207
Posledná úprava
08.06.2013
Zobrazené
1 291 x
Autor:
espritka29
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a uspokojovanie potrieb a želaní zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, ktorý zaisťuje splnenie cieľov organizácie.
Potreba je stav pociťovania nedostatku.
Želanie je prejavenou potrebou.
Dopyt- želanie získať za peniaze produkt určitej značky – želanie podporené schopnosťou finančnej úhrady.
Produkt - ponuka, ktorá dokáže uspokojiť potrebu alebo želanie.
Výmena - proces získania tovaru alebo služby protihodnotou - peniazmi, iným tovarom alebou službou.
Transakcia – obchod s hodnotami medzi dvoma alebo viacerými subjektmi.
Trhová segmentácia – rozčlenenie zákazníkov do skupín s podobnými kľúčovými charakteristikami, u ktorých možno predpokladať znaky jednotného správania sa v danej skupine.

Marketingové koncepcie:
1. Výrobná koncepcia–obľúbenosť lacných a ľahko dostupných produktov.
2. Výrobková koncepcia – obľúbenosť výrobkov najvyššej kvality, výkonnosti alebo s úplne novými vlastnosťami.
3. Predajná koncepcia – agresívne predajné a propagačné úsilie zo strany firiem, aby si spotrebitelia vybrali tovar alebo službu – napr. poistenie.
4. Marketingová koncepcia – byť efektívnejší v určovaní potrieb a prianí cieľových trhov a v ich uspokojovaní než konkurencia.
5. Spoločenská marketingová koncepcia–určovanie potrieb, želaní a záujmov cieľových trhov a poskytovanie žiadúceho uspokojenia potrieb účinnejšie a efektívnejšie ako konkurenti spôsobom, ktorý zachováva alebo zvyšuje blahobyt spotrebiteľov a spoločnosti.

Makroprostredie podniku:
1. Demografické prostredie:
a. populačný rast
b. geografické rozloženie populácie
c. veková štruktúra obyvateľstva
d. počet členov rodiny
e. dosiahnuté vzdelanie
f. pracovné postavenie
2. Ekonomické prostredie: - úroveň a štruktúra príjmov, úroveň úspory, dlhy, dostupnosť úverov
3. Politické a legislatívne prostredie: - zákony v oblasti podnikania, predpisy, nariadenia
4. Ekologické prostredie: - prírodné zdroje, nedostatok surovín, zvýšené náklady na energiu, zvýšený stupeň znečistenia
5. Sociálne (kultúrne) prostredie: - hodnoty spoločnosti, postoje, záľuby, správanie sa
6. Vedecko – technické prostredie: - tempo technologických zmien, inovácie, zmeny vo výdavkoch na výskum, rast regulácie technologických zmien
...

Kľúčové slová:

marketing

základy marketingu



Obsah:
  • Marketing
    Potreba
    Želanie
    Dopyt
    Produkt
    Výmena
    Transakcia
    Trhová segmentácia
    Marketingové koncepcie
    Makroprostredie podniku
    Mikroprostredie podniku
    Mikroprostredie podniku
    SWOT analýza
    Hromadný marketing
    Cielený marketing – segmentačný marketing
    Etapy cieleného marketingu
    Marketingový informačný systém
    Spotrebiteľské správanie
    Postkúpna disonancia
    Zákazník
    Spotrebiteľ
    Nákupné správanie na trhu organizácií
    B2B
    Marketingový mix
    Produkt
    Značka výrobku
    Kvalita
    Dizajn
    Obal
    Produktový mix
    Proces vývoja nových produktov
    Životný cyklus produktu
    Cenová politika
    Metódy tvorby cien: sledované ciele cenotvorbou
    Metódy stanovovania cien
    Cenové úpravy
    Cenová diferenciácia
    Break – evenanalysis – analýza zlomového bodu
    Marketingová komunikačná politika
    Komunikačný model
    Komunikačný mix
    Cieľom reklamy
    Reklama
    5M
    PR – vzťahy s verejnosťou
    Najčastejšie využívané prostriedky PR
    Formy PR
    Formy podpory predaja
    Úlohy predajného personálu
    Ďalšie zložky marketingového komunikačného mixu
    Hlavné ciele priameho – direkt marketingu
    Faktory vplývajúce na rast direkt marketingu
    Formy direkt marketingu
    Sponzoring
    Typy internetovej reklamy
    Event marketing
    Výhody organizovania eventov
    Guerrilla marketing
    Základné podmienky fungovania GM
    Marketingová distribučná politika
    Nástroje distribučnej politiky v rámci 4P
    Marketingový odbytový kanál
    Funkcie odbytových kanálov
    Štruktúra odbytových kanálov
    Typy odbytových kanálov
    Subjekty OK so spotrebným tovarom
    Subjekty OK s priemyselným tovarom
    Typy odbytových kanálov
    Veľkoobchod
    Maloobchod
    Zamestnanci
    Personálny marketing
    5 úrovní produktu
    Neziskový marketing
    Marketingové plánovanie
    Marketingový plán
    Marketingová stratégia
    BCG matica
    Matica produktov a expanzie na nové trhy
    Stratégie podľa orientácie
    Proces marketingovej kontroly
    Marketingová etika
    Podnikateľská etika
    Etický kódex
    Etické kódexy podľa obsahu
    Etický kódex AMA
    Etické problémy
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko