Popis:
Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a uspokojovanie potrieb a želaní zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, ktorý zaisťuje splnenie cieľov organizácie.
Potreba je stav pociťovania nedostatku.
Želanie je prejavenou potrebou.
Dopyt- želanie získať za peniaze produkt určitej značky – želanie podporené schopnosťou finančnej úhrady.
Produkt - ponuka, ktorá dokáže uspokojiť potrebu alebo želanie.
Výmena - proces získania tovaru alebo služby protihodnotou - peniazmi, iným tovarom alebou službou.
Transakcia – obchod s hodnotami medzi dvoma alebo viacerými subjektmi.
Trhová segmentácia – rozčlenenie zákazníkov do skupín s podobnými kľúčovými charakteristikami, u ktorých možno predpokladať znaky jednotného správania sa v danej skupine.
Marketingové koncepcie:
1. Výrobná koncepcia–obľúbenosť lacných a ľahko dostupných produktov.
2. Výrobková koncepcia – obľúbenosť výrobkov najvyššej kvality, výkonnosti alebo s úplne novými vlastnosťami.
3. Predajná koncepcia – agresívne predajné a propagačné úsilie zo strany firiem, aby si spotrebitelia vybrali tovar alebo službu – napr. poistenie.
4. Marketingová koncepcia – byť efektívnejší v určovaní potrieb a prianí cieľových trhov a v ich uspokojovaní než konkurencia.
5. Spoločenská marketingová koncepcia–určovanie potrieb, želaní a záujmov cieľových trhov a poskytovanie žiadúceho uspokojenia potrieb účinnejšie a efektívnejšie ako konkurenti spôsobom, ktorý zachováva alebo zvyšuje blahobyt spotrebiteľov a spoločnosti.
Makroprostredie podniku:
1. Demografické prostredie:
a. populačný rast
b. geografické rozloženie populácie
c. veková štruktúra obyvateľstva
d. počet členov rodiny
e. dosiahnuté vzdelanie
f. pracovné postavenie
2. Ekonomické prostredie: - úroveň a štruktúra príjmov, úroveň úspory, dlhy, dostupnosť úverov
3. Politické a legislatívne prostredie: - zákony v oblasti podnikania, predpisy, nariadenia
4. Ekologické prostredie: - prírodné zdroje, nedostatok surovín, zvýšené náklady na energiu, zvýšený stupeň znečistenia
5. Sociálne (kultúrne) prostredie: - hodnoty spoločnosti, postoje, záľuby, správanie sa
6. Vedecko – technické prostredie: - tempo technologických zmien, inovácie, zmeny vo výdavkoch na výskum, rast regulácie technologických zmien
...
Kľúčové slová:
marketing
základy marketingu
Obsah:
- Marketing
Potreba
Želanie
Dopyt
Produkt
Výmena
Transakcia
Trhová segmentácia
Marketingové koncepcie
Makroprostredie podniku
Mikroprostredie podniku
Mikroprostredie podniku
SWOT analýza
Hromadný marketing
Cielený marketing – segmentačný marketing
Etapy cieleného marketingu
Marketingový informačný systém
Spotrebiteľské správanie
Postkúpna disonancia
Zákazník
Spotrebiteľ
Nákupné správanie na trhu organizácií
B2B
Marketingový mix
Produkt
Značka výrobku
Kvalita
Dizajn
Obal
Produktový mix
Proces vývoja nových produktov
Životný cyklus produktu
Cenová politika
Metódy tvorby cien: sledované ciele cenotvorbou
Metódy stanovovania cien
Cenové úpravy
Cenová diferenciácia
Break – evenanalysis – analýza zlomového bodu
Marketingová komunikačná politika
Komunikačný model
Komunikačný mix
Cieľom reklamy
Reklama
5M
PR – vzťahy s verejnosťou
Najčastejšie využívané prostriedky PR
Formy PR
Formy podpory predaja
Úlohy predajného personálu
Ďalšie zložky marketingového komunikačného mixu
Hlavné ciele priameho – direkt marketingu
Faktory vplývajúce na rast direkt marketingu
Formy direkt marketingu
Sponzoring
Typy internetovej reklamy
Event marketing
Výhody organizovania eventov
Guerrilla marketing
Základné podmienky fungovania GM
Marketingová distribučná politika
Nástroje distribučnej politiky v rámci 4P
Marketingový odbytový kanál
Funkcie odbytových kanálov
Štruktúra odbytových kanálov
Typy odbytových kanálov
Subjekty OK so spotrebným tovarom
Subjekty OK s priemyselným tovarom
Typy odbytových kanálov
Veľkoobchod
Maloobchod
Zamestnanci
Personálny marketing
5 úrovní produktu
Neziskový marketing
Marketingové plánovanie
Marketingový plán
Marketingová stratégia
BCG matica
Matica produktov a expanzie na nové trhy
Stratégie podľa orientácie
Proces marketingovej kontroly
Marketingová etika
Podnikateľská etika
Etický kódex
Etické kódexy podľa obsahu
Etický kódex AMA
Etické problémy