Strategický manažment - podniky
«»
Popis:
poznámka Strategický manažment, Ing.Ivana Mišúnová Hudáková, kniha
Strategický manažment - Štefan Slávik
Stratégia (z gréckého slova strategos = generál), v širšom kontexte označuje umenie a vedu, ako riadiť vojenské operácie a veliť vojskám.
Tradičné náhľady na stratégiu
Chandler – určenie základných dlhodobých cieľov podnikov, spôsoby ich dosiahnutia a alokácia zdrojov nevyhnutných na uskutočnenie týchto cieľov,
Quinn – model ako plán, ktorý integruje hlavné ciele podniku, politiky a aktivity do súdržného celku,
Gleuck – jednotný, súhrnný a integrovaný plán, ktorý je navrhnutý aby zabezpečil dosiahnutie základných cieľov podniku
Novší netradičný prístup na stratégiu:
Mintzberg – prienik a syntéza tradičných a netradičných definícií podáva v podobe P5:
- Plán(plan)
- Manéver(ploy)
- Šablóna(pattern)
- Postavenie(poistion)
- Budúcnosť(perspective)
Kľúčové slová:
ázy vývoja strategického riadenia v podniku
koncepcie strategického riadenia
úrovne strategického riadenia
strategické myslenie
vízia
poslanie
ciele
analýza externého prostredia
životný cyklus
Obsah:
- 1. úvod do strategického riadenia
2. cieľová orientácia podniku
3. analýza externého prostredia podniku
4. predvídanie vývoja externého prostredia
5. analýza interného prostredia podniku
6. strategická syntéza
Zdroje:
- Strategický manažment - Štefan Slávik
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.