Strategický manažment (poznámky)
«»
Popis:
1. Aké sú 4 vývojové fázy strategického manažmentu ?
Fáza 1. Finančné plánovanie - ide o krátkodobé plánovanie, riadenie
Fáza 2. Predpovedne orientované – ( Dlhodobé, prognostické plánovanie )
- fin. ukaz sú prognózované na niekoľko rokov vopred
Fáza 3. Externe orientované plánovanie – má marketingové črty, sústreďuje sa na trh a zákazníka . Dymanika a variantnosť riešení pri prispôsobovaní sa soc.-dem. a technolog. trendom, ktoré ovplyvňujú podnik a odvetvie.
Fáza 4. Integrované strat. riadenie - spája v sebe všetky predch. Faktory, je ich synergickým prepojením + chápe strategické riadenie ako proces, prenáša strategickú zodpovednosť na viac úrovní.
2. Aké sú 2 rozhodujúce názorové tendencie pri uplatňovaní strategických prístupov ?
- súčasnosť je bitka škôl I. Ansoffa a H.Mintzberga
Ansoff – strat. riadenie musí udávať smer riadeným činnostiam , t.j. PRESKRIPTÍVNY (nariaďujúci)prístup
Minzberg – stratégiu možno opísať až pri spätnom pohľade ako model, zbytočné plánovanie ide o DESKRIPTÍVNY (opisný ) prístup , strat. môže byť poznateľná až „ex post“
...
Kľúčové slová:
strategický manažment
strategické myslenie
podniková stratégia
Obsah:
- 1. Aké sú 4 vývojové fázy strategického manažmentu ?
2. Aké sú 2 rozhodujúce názorové tendencie pri uplatňovaní strategických prístupov ?
3. Ktoré sú základné typy stratégií podľa spôsobu ich tvorby ?
4. Ktoré sú špecifické rysy strategických procesov ?
5. Ktoré sú rozhodujúce princípy manažérskeho strategického myslenia ?
6. Ako možno definovať marketingovú stratégiu ako špecifický typ podnikovej stratégie ?
7. Aké je typické hierarchické zaradenie marketingovej stratégie v podnikovej praxi ?
9. Čo je podstatou portfóliovej analýzy trhu ?
10. Čo je podstatou SWOT – analýzy trhu ?
11. Čo je podstatou Porterovho modelu piatich konkurenčných síl ?
12. Čo je podstatou tvorby trhového profilu podniku na základe Ansoffovho modelu ?
13. Aká je podstata a nadväznosť výskumu a segmentovania trhu s tvorbou marketingovej stratégie ?
15. Čo je podstatou formovania marketingovej stratégie ?
16. Aké je poslanie implementácie a kontrolovania pri aplikovaní marketingovej stratégii ?
17. Aká je podstata a uplatnenie marketingového mixu pri tvorbe marketingovej stratégie ?
18. Aké sú typy variovania marketingového mixu pri strategickom smerovaní podniku?
19. Aký je význam „firemného fixu“ v rámci strategického smerovania podniku?
20. Aká je podstata strategického formovania a usmerňovania životného cyklu produktu?
21. Čo je podstatou strategického variovania produktu?
22. Ktoré sú rozhodujúce typy produktových stratégií?
23. Čo je poslaním a podstatou propagačnej stratégie podniku?
24. Čo je poslaním a podstatou marketingových stratégií „pretláčania“ a priťahovania“?
25. Čo je poslaním a podstatou tvorby uplatňovania cenovej stratégie podniku?
26. Ktoré sú cenové stratégie podľa vzťahu ceny a kvality produktu?
27. Čo je podstatou tvorby distribučnej stratégie podniku?
28. Aké sú základné typy distribučných stratégií a aké je ich strategické smerovanie?
29. Čo je podstatou tvorby „stratégie miesta“ a aké je jej strategické smerovanie?
30. Ktoré sú rozhodujúce typy „stratégií miesta“ v podnikovej praxi?
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.