Popis:
STRATÉGIA: nástroj, kt. podnik využíva na dosiahnutie svojich cieľov
- vymedzujú sa dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich naplnenie a alokujú sa zdroje na ich dosiahnutie
- aktívne reagovať na zmeny v prostredí, ovplyvňovať ich a nie pasívne vyčkávať a reagovať na vplyvy prostredia
základné znaky: externá orientácia na trh (citlivosť na želania zákaz), aktívne smerovanie sg (ovplyv udalosti v prostredí), kvalitný info systém, kontinuálna analýza a rozhodovanie, hodnotenie viacerých alternatív sg, implementácia (či jednotlivé štruktúry odd sú v súlade s sg), dlhý časový horizont
oproti taktike: dôležitosť, úroveň realizácie, čas horizont, pravidelnosť, podstata problémov, požadované info, detailnosť, zložitosť tvorby/hodnotenia
hl. kroky sg plánovania:
1. identifikovanie problému 2. analýza problému a prostredia 3. voľba a výber sg 4. implementácia sg 5. hodnotenie a kontrola 6. prijatie konkrétnych opatrení
DEFINÍCIA
· hierarchická: MISIA (predstava top manažmentu o zmysle podnikania, v kt. oblastiach bude spoloč pôsobiť z hľ dlhého čas horizontu) CIELE (špecifické výkonové zámery) SG (postupy naplnenia cieľov) TAKTIKY (aktivity na implement sg)
· eklektická: 5P (Plán - návod na to ako konať v určit situáciách Manéver - na prekonanie konkur Model správania sa Pozícia t.j. výsledok porovnania podniku s konkur Perspektíva vnímanie podniku manažérmi
· porovnávacia súbor aktivít, kt. firma reaguje na riziká a príležitosti v exter prostredí a ako vhoden využíva svoje silné str a potláča tie slabé
a. výnimočné kompetencie
- čo je podnik schopný robiť výnimočne dobre/efektívnejšie v porovnaní s konkurentmi
- špeciálne al. jedinečné schopnosti org.; umožňujú dosiahnuť v porovnaní s konkurentmi výhodnú trh. pozíciu
- zručnosti a schopnosti personálu, hmotné zdroje org., fin. zdroje, distribučná infraštruktúra
- pramenia z moderného strojového vybavenia, rozsahu a štruktúry DK, výrobných kapacít, vybudovaného mena značky
...
Kľúčové slová:
manažment
stratégia
strategický manažment
marketing
riadenie
strategické riadenie
audit
swot
analýza swot
plánovanie
strategické plánovanie
konkurencia
kontrola
globalizácia
Obsah:
- STRATÉGIA
MG AUDIT
SWOT
STARTEGICKÁ SITUAČNÁ ANALÝZA
ZÁKAZNÍCKE SG
ODVETVOVÁ ANALÝZA KONKURENCIE
KONKURENČNÉ SG
ANALÝZA KONKURENCIE
Zdroje:
- Lesáková, D. a kol.: Strategický marketingový manažment, Hronský Beňadik, NETRI, 2004, 264 s, ISBN: 80-968904-8-4