Taliansky filmový neorealizmus a Fellini
Popis:
N E O R E A L I Z M U S
Paradox - II. svetová vojna bola pre film v mnohých krajinách obdobím rozmachu
Paradox - Nemci „oslobodili“ európske národné kinematografie spod nadvlády Hollywoodu
Povojnové obnovenie Hollywoodskej nadvlády nad európskym trhom znamenal aj návrat k šablónam „fabriky na sny“
Taliansko
Prvé desaťročie po nástupe fašizmu (1922) - živorenie na provinčnej úrovni. Obecenstvo bolo unavené kultom dív a konvenčným bombastickým historickým filmom a varianty starých úspechov - začalo uprednostňovať americký film. Konkurzy veľkých film. firiem
Neskôr aj Mussolini pochopil význam filmu ako nástroja propagandy
- od r. 1931 štátne subvencie - rozhodoval o nich orgán podriadený ministerstvu propagandy. Koordinoval výrobu a distribúciu - zostril však aj cenzúru - vysoké prémie pre „umelecky hodnotné“ filmy (Genina a Gallone)
Kľúčové slová:
Taliansky filmový neorealizmus
Fellini
kaligrafi
dokumentaristi
Vittorio De Sica
Luchino Visconti
Posadnutosť
Roberto Rossellini
Rím
otvorené mesto
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.