Popis:
VYMEDZENIE SLUŽIEB
Služby môžeme chápať ako: zmenu stavu osoby alebo statku spôsobenej činnosťou, ktorá je súčasťou ekonomiky, zmeny sa konajú so súhlasom danej osoby alebo ek.jednotky prostredníctvo činnosti jednej k druhej. V marketingovej teórii:služba je činnosť, kt. môže jedna strana ponúknuť druhej, je nehmatateľná, môže a nemusí byť spojená s výrobkom, neutvára nadobudnutie vlastníctva. V manažmente:služby sú ekonomické činnosti, kt. vytvárajú hodnotu, poskytuje úžitok spotrebiteľovi ako výsledok vytvorenia želanej zmeny pre prijímateľa služby. Ako ekonomická kategória je služba druh produktu, vytvára hodnotu, podstatou je činnosť-výkon, nevyúsťuje do vlastníctva.V praxi sa za službu považuje činnosť, ktorá sa produkuje prostredníctvom ek. jednotky, poskytuje tretím subjektom, vykonáva platenými zamestnancami.
Kľúčové slová:
druhy dopytu
obchod
netrhové služby
produktivita
hospodárstvo
globálny jav
riadenie
ponuka
ekonomika
Obsah:
- VYmedzenie služieb
Služba ako systém
VLastnosti služieb
Asymetrická informácia
Klasifikácia služieb
Určujúce činiteľe a aspekty dopytu
Subjekty dopytu
Druhy dopytu
Ľudský činiteľ v službách
Práca v službách ako vzťah
Riadenie ľudských zdrojov
Technika a technológie v službách
Tvorba siete ponuky
Štruktúrne zmeny v hospodárstve a presadzovanie služieb
Rozvojové črty a reštrukturalizácia služieb
Služby ako globálny jav
Sociálna stratégia v ekonomike služieb
Ekonomika služieb a produktívna práca
Produkcia služieb a jej členenie
Ocenenie produkcie služieb
Ukazovatele postavenia služieb v ekonomike
Produktivita v službách
Produkcia služieb na domácom trhu
Medzinárodný obchod so službami
Trhové služby
Determinanty trhovej štruktúry
INtegrácia trhu služieb
Netrhové služby
Ostatné netrhové služby
Služby v ekonomike sr
VÝvojové zmeny a reštrukturalizácia v sektore služieb
Činitele posobiace na rast služieb