Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Úvod do vied o športe

«»
Prípona
.docx
Typ
poznámky
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41476
Posledná úprava
03.02.2013
Zobrazené
2 167 x
Autor:
juraj.valenta
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Kompletné poznámky z predmetu Úvod do vied o športe - Univerzita Mateja Bella Banská Bystrica

VEDY O ŠPORTE
Metódy vyhodnocovania faktov
Rozlišujeme:
- Kvantitatívne metódy hodnotenia výsledkov výskumu - pomocou nich určujeme základné matematické a štatistické charakteristiky, ktoré spracovávame výsledky do tabuliek a obrázkov.
- Kvalitatívne metódy hodnotenia výsledkov výskumu - využívame logické postupy, ktoré umožňujú z empiricky získaných informácií vyvodzovať správne závery a rozhodnutie.
Údaje a fakty vyhodnocujeme a interpretujeme homogénne, čo do veku, pohlavia a ďalších charakteristík. Pri vyhodnocovaní musíme pri charakteristike výskumnej skupiny (objektu) brať do úvahy činitele, ako:
- pohlavie, vek (kalendárny - decimálny, biologický, motorický),
- telesnú výšku a telesnú hmotnosť, somatotyp,
- zdravotný a psychický stav, motiváciu atď.
...

Kľúčové slová:

úvod do vied o športe

vedy o športe

šport



Obsah:
  • Metódy vyhodnocovania faktov
    Základné štatistické pojmy
    Analýza
    Syntéza
    Indukcia
    Dedukcia
    Abstrakcia, zovšeobecnenie, analógia, modelovanie
    Metóda EXPERIMENTU
    Východiskom pedagogického experimentu
    Experimentálny činiteľ
    METÓDY ZISŤOVANIA FAKTOV- MOTORICKÉ TESTY
    Meranie a testovanie
    Úroveň pohybových predpokladov zisťujeme pohybovými (motorickými) testami.
    Základné vlastnosti motorických testov
    Chyby pri testovaní
    Práca s literárnymi prameňmi
    Hierarchia vedecko -výskumných a odborných prác
    Citát parafráza
    Pri citovaní a odkazoch sú najdôležitejšie
    Metódy zisťovania faktov- odborné posudzovanie a škálovanie
    Posudzovacie škály a stupnice rozoznávame
    Pedagogické pozorovanie
    Od bežného pozorovania sa pedagogické pozorovanie líši
    Pedagogické pozorovanie má teda byť
    V telovýchovnej praxi môžeme pedagogické pozorovanie využívať na
    Z hľadiska trvania rozlišujeme pozorovanie
    Pozorovanie môže byť:
    Registráciu faktov získaných pozorovaním môžeme robiť dvoma spôsobmi
    Metóda rozhovoru
    Štandardizovaný a neštandardizovaný rozhovor
    Sociometrické techniky
    Zameranie a úloha
    Uplatnenie
    Výsledky
    Výstupy
    Športová edukológia
    Edukológia športu pre všetkých
    Športová humanistika
    Charakteristika športovej humanistiky
    Medzi podoodbory športovej humanistiky zaraďujeme
    Športové právo
    Športová kinantropológia
    Predmet športovej kinantropológie
    Systém vied o športe
    Charakteristika vývojových etáp
    Legislatíva
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko