Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované otázky - Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
75 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47119
Posledná úprava
19.03.2018
Zobrazené
2 435 x
Autor:
Linda7654
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života vznik medzinárodného podnikania. Historický vývoj nadnárodných spoločností a mechanizmus ich fungovania.

Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života
Internacionalizácia - je proces zvyšovania vplyvu firiem pri medzinárodných činnostiach v ďalšom období. Vytváranie transakcií s firmami v iných krajinách.
Trhové vzťahy - v ekonomikách sa rozvíjali smerom do:
- hĺbky na úrovni jednotlivých národných ekonomík
- šírky a postupne presahovali rámec národných ekonomík a rozvíjali sa
- až nadobudli celosvetovú dimenziu a sformovalo sa svetové hospodárstvo
Historicky sa presadzuje tendencia k prehlbovaniu, ale aj k bariéram internacionalizácie (vojny, recesie a pod.).

Kľúčové slová:

medzinárodný manažment

medzinárodné podnikanie

firemná kultúra

globalizácia

priame zahraničné investície

partnerstvá

joint ventures

strategické aliancie

internacionalizácia

interdependencia



Obsah:
  • 1. Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života vznik medzinárodného podnikania. Historický vývoj nadnárodných spoločností a mechanizmus ich fungovania.
    2. Medzinárodné podnikanie - podstata, príčiny vzniku a formy realizácie. Motívy investorov a dôsledky vstupu zahraničného kapitálu
    3. Formy medzinárodného podnikania a vstupu na zahraničný trh (zahraničné investície - priame a nepriame, joint ventures, strategické aliancie a pod.)
    4. Teoretické aspekty a praktická realizácia priamych zahraničných investícií
    5. Výhody a nevýhody medzinárodného podnikania a vplyv medzinárodného podnikania na funkčné oblasti. Riziká v medzinárodnom podnikaní
    6. Eliminácia rizík v medzinárodnom podnikaní a formy financovania medzinárodného podnikania
    7. Podstata a význam medzinárodného manažmentu a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie.
    8. Medzinárodný strategický manažment, medzinárodné podnikateľské stratégie, základné zdroje rastových stratégií
    9. Medzinárodná strategická orientácia a strategické rozhodovanie v medzinárodnom podnikaní. Metódy strategického rozhodovania a medzinárodné podnikanie.
    10. Manažment v medzinárodnom podniku (podstata organizačnej štruktúry jej rozdelenie, informačná, personálna a finančná politika)
    11. Medzinárodný manažment ľudských zdrojov, úloha riadenia a rozvoja ľudských zdrojov v medzinárodne činnom podniku, zodpovednosť manažérov ľudských zdrojov za zvyšovanie motivácie, efektivity a zlepšenie výkonnosti.
    12. Medzinárodná podnikateľská etika, jej podstata a význam. Historický vývoj a medzinárodná podnikateľská etika. Sociálna zodpovednosť medzinárodných podnikov.
    13. Aspekty kultúry v medzinárodnom manažmente, kultúra v medzinárodnom manažmente, firemná kultúra a jej funkcia, rôzne prístupy k vysvetleniu kultúry.
    14. Globalizácia a jej vplyv na medzinárodné podnikanie. Nadnárodné spoločnosti a ich význam vo svetovej ekonomike, podstata nadnárodných spoločností, proces internacionalizácie činností

Zdroje:
  • poznámky na skúšku
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko