Vypracované otázky - Pedagogická psychológia
Popis:
1. Vznik pedagogickej psychológie ako vednej disciplíny
- s uzákonením povinnej školskej dochádzky r. 1869 - Mária Terézie
- prvá učebnica č. 1884 - Mayer - „Pedagogická psychológia“
- r. 1913 - Šustal - „Pedagogická psychológia“
- r. 1936 - Jurovský - „Pedagogická psychológia“
2. Postavenie pedag. psychológie v systéme psychologických vied
• veda o výchove
• patrí do sústavy vied o spoločnosti a človeku
• úzko spojená s praktickou výchovou
• zaoberá sa prípravou dorastu pre budúci život a celoživotným vzdelávaním každého človeka
3. Systém pedagogickej psychológie
- Všeobecné otázky pedagogickej psychológie : týkajúce sa predmetu, vzťahu, metód PP
- Špeciálne otázky pedagogickej psychológie - Psychológia učenia a vyučovania
- Psychológia výchovy
4. Predmet pedagogickej psychológie
Pedagogická psychológia je špeciálna veda o psychologických zákonitostiach výchovno - vzdelávacieho procesu a je hraničnou vedou medzi pedagogikou a psychológiou. Patrí medzi psychologické vedy a pomáha praktickej oblasti.
Užšie ponímanie PP - pedagogická psychológia má skúmať zmeny v psychike žiaka pod vplyvom výchovy a vzdelávania.
Širšie ponímanie PP - je to veda o psychologických zákonitostiach výchovno-vzdelávacieho
procesu, ktoré sa uskutočňuje nielen v školách ale aj v mimoškolských zariadeniach.
Kľúčové slová:
Metódy pedagogickej psychológie
zákony učenia
druhy učenia
vývin názorov
podmienky učenia
osobnosť učiteľa
problémové správanie
Obsah:
- 1. Vznik pedagogickej psychológie ako vednej disciplíny
2. Postavenie pedag. psychológie v systéme psychologických vied
3. Systém pedagogickej psychológie
4. Predmet pedagogickej psychológie
5. Vývin názorov na predmet
6. Vzťah pedagogickej psychológie k iným psychologickým disciplínam a k pedagogike
7. Metodologické otázky pedagogickej psychológie
8. Postup pri vedeckom výskume
9. Kritéria vedeckého postupu
10. Charakteristika výskumných metód
11. Psychológia učenia
11. Druhy učenia
11. Zákony učenia
12. Podmienky učenia
13. Tvorivosť (kreativita)
14. Výkonnosť a únava žiaka vo vyučovacom procese
15. Vplyv organizácie školskej práce na výkonnosť
16. Vplyv psychických stavov na výkonnosť
17. Psychologické funkcie skúšania a hodnotenia žiakov
18. Osobnosť učiteľa
19. Interakcia medzi učiteľom a žiakom
20. Psychologické otázky výchovy
21. Výchovne problémové správanie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.