Vzdelávacia politika Európskej únie (EÚ)
«»
Popis:
Európska únia:
- 27 členov
- názov od r. 1992 – po podpise Maastrichtskej zmluvy (Belgicko)
- do roku 1992 sa používal iný výraz – Európske spoločenstvo (ES)
Vzdelávacia politika EÚ nesmeruje k jednotnému unifikovanému systému všetkých krajín
Vzdelávacia politika EÚ:
- súhrn činností a iniciatív (memorandá, kľúčové správy, štrukturálne fondy, odporúčania, nezávislé smernice) – to všetko sa deje v oblasti ľudských zdrojov
- realizuje sa na základe subsidiarity → rozdelenia kompetencií medzi členskými štátmi a riadiacimi orgánmi EÚ, podporou a doplňovaním národných vzdelávacích politík
...
Kľúčové slová:
vzdelávanie
vzdelávacia politika EÚ
kompetencie
program Erasmus
Obsah:
- Európska únia
Vzdelávacia politika EÚ
Lisabonský summit
Kompetencia
Kľúčové kompetencie v praxi
Univerzálne (generické) kompetencie – inštrumentálne
Interpersonálne kompetencie
Systémové kompetencie
Odporúčania pre vzdelávaciu politiku (strategický cieľ lisabonského procesu)
Priority pri výbere kompetencii
Zamestnávatelia rozvíjajú ďalším vzdelávaním tieto kompetencie
Význam kľúčových kompetencií v budúcnosti
Perspektíva vývoja
ET 2020 – Hlavný vzdelanostný program
Program Erasmus
Špecifické ciele podprogramu Leonardo da Vinci
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.