Vzdelávanie a rozvoj na pracovisku, v organizácii
«»
Popis:
Armstrong: Vzdelávanie je proces, v priebehu ktorého dochádza k získavaniu a rozvoju nových vedomostí, schopností a postojov.
Rozlišujeme 4 základné typy vzdelávania:
1. inštrumentálne vzdelávanie - je zamerané na lepšie vykonávanie práce, po tom, ako bola dosiahnutá základná úroveň výkonu. Toto vzdelávanie je uľahčené, ak sa vykonáva pri výkone práce.
2. poznávacie, tzv. kognitívne vzdelávanie - cieľom je zlepšenie vedomostí a pochopenie súvislostí, čo sa následne prejaví zlepšením výsledkov.
3. citové (emočné) vzdelávanie - výsledky sú založené na formovaní postojov a pocitov.
4. sebareflektujúce vzdelávanie - formovanie nových vzorcov, pohľadov, myslenia a chovania a v dôsledku toho vytváranie nových vedomostí.
Cieľom vzdelávania je zabezpečiť dostatočný počet kvalifikovaných pracovníkov pre plnenie súčasných i budúcich úloh.
Podmienkou vzdelania je súhlas a ochota ľudí vzdelávať sa.
Charakter procesu vzdelávania - vzhľadom k neustále prebiehajúcim zmenám vo svete a spoločnosti hovoríme, že vzdelávanie má celoživotný charakter.
...
Kľúčové slová:
vzdelanie
vzdelávanie
rozvoj
proces vzdelávania
vzdelávanie na pracovisku
mentoring
e-learning
diskusia
hranie rolí
KAIZEN
rotácia práce
inštruktáž
Obsah:
- Vzdelávanie a rozvoj
Metódy vzdelávania na pracovisku
Metódy vzdelávania používané na pracovisku i mimo pracoviska
Metódy vzdelávania mimo pracoviska
Integrovaný systém manažérstva
Manažment BOZP (Manažment Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci)
Manažment ochrany životného prostredia
Integrovaný systém manažérstva
Zdokonaľovanie operácií
Výkon a motivácia
Ukazovatele výkonu
Normy výkonu
Zdokonaľovanie operácií
KAIZEN
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.