Popis:
Marketing je anglické slovo a v slovenskom jazyku znamená trh, koncovka -ing vyjadruje činnosť, dej a voľne môžeme preložiť marketing ako činnosť na trhu alebo súhrn činností, ktoré sú spojené s trhom.
Veľakrát sa mkt mylne chápe ako predaj, reklama či propagácia. V skutočnosti sa mkt objavuje pred aktom predaja i po ňom. Predaj je iba vrcholom mkt ľadovca, je jednou z niekoľkých funkcií mkt.
Neexistuje jednoznačná charakteristika mkt, lebo mkt je úsilie a snaha zameraná na vytvorenie, rozšírenie a udržanie trhu - nie však za každú cenu.
Mkt vznikol v USA koncom 19.storočia ako odozva na situáciu na trhu, pri ktorej výrazne ponuka prevyšovala dopyt - nadvýroba. V západnej Európe tento jav nastal na konci 50.rokov 20.storočia. Za priekopníka mkt u nás sa považuje Tomáš Baťa s heslom ,,Náš zákazník, náš
Kľúčové slová:
marketing
riziko
ekonómia
národné hospodárstvo
predaj
peniaze
potreba
statky
služby
funkcie peňazí
Tomáš Baťa
reklama
propagácia
Obsah:
- Vznik a etapy mkt
Proces vývoja mkt je rozdelený do 6 etáp
Základné mkt koncepcie
Znaky mkt nápadov
Mkt princípy
Mkt riziko
Ekonómia
Ekonomika
Druhy ekonomík
Typy národných hospodárstiev
Vznik, vývoj a funkcie peňazí
Funkcie peňazí
Potreba
Statky
Služby