Popis:
1. Produkt a produktová politika
1.1. Východiská tvorby produktovej politiky
Produktová stratégia predstavuje spôsob koordinácie rozhodnutí, ktoré sa týkajú predovšetkým variantov produktu (vlastnosti, značka, balenie), ďalej produktových radov (vyraďovanie starých produktov a zavádzanie nových produktov) a tiež produktového mixu.
Produkt je niečo, čo sa môže na trhu ponúkať do pozornosti na získanie, používanie alebo spotrebu a má schopnosť uspokojiť želanie alebo potrebu.
Pred samotným procesom tvorby produktovej stratégie je dôležité definovať štruktúru produktu. Základnou úrovňou produktu je jadro produktu, ktoré poskytuje službu pri riešení problému alebo základný úžitok. Jadro produktu odpovedá na otázku čo kupuje zákazník (zákazník, ktorý kupuje lampu chce v skutočnosti svetlo, alebo si skrášliť interiér.)Okolo jadra je skutočný, reálny produkt, ktorý zahŕňa vlastnosti produktu, varianty jeho vyhotovenia, dizajn a štýl produktu, značku a balenie. Ďalšou úrovňou je rozšírený produkt, ktorý poskytuje dodatočné služby a úžitok slúžiaci na prekonanie očakávaní a želanie zákazníka (finančná služby, montáž, záručné opravy, údržba..).Marketing služieb definuje aj štvrtú úroveň potenciálny produkt. Táto úroveň predstavuje dynamický a strategický priestor produktu. Zatiaľ čo prvé tri úrovne opisujú existujúci produkt, štvrtá úroveň vytvára pre marketingového pracovníka priestor, aby rozmýšľal nad tým, aký by mohol alebo mal byť produkt v budúcnosti.
Produkt je preto viac ako len jednoduchým súborom hmatateľných charakteristík. Spotrebitelia vnímajú produkty ako komplexný súbor úžitkov, ktoré uspokojujú ich potreby. Produktová stratégia označuje spôsob koordinovania rozhodnutí týkajúcich sa druhov produktov, produktových radov a produktového mixu.
Kľúčové slová:
základy marketingu
klasifikácia
marketing
produkt
životní cyklus
reklama
Obsah:
- 1. Produkt a produktová politika
1.1. Východiská tvorby produktovej politiky
1.2.Proces tvorby produktovej stratégie.
1.3.Klasifikácia produktov
1.4. Stratégia tvorby životného cyklu.
2. Cena a cenová politika.
2.1. Nástroje cenovej politiky.
2.2. Cenová stratégia.
3. Distribúcia a distribučná politika.
3.1. Podstata a budovanie distribučných kanálov.
3.2. Organizácia distribučných kanálov.
3.3. Význam logistiky v procese distribúcie.
4. Marketingová komunikácia.
4.1. Východiská tvorby komunikačnej stratégie
4.2. Tvorba komunikačného mixu.
Zdroje:
- základy marketingiu- Viera cibáková, Gabriela Bartáková