Základy marketingu
Popis:
Základy marketingu
1. Vymedzenie marketingu a jeho úloha v ekonomike
- marketing = „civilizovaná forma vojny, v ktorej sa väčšina bitiek vyhráva slovami“
- marketing = z ang. market – obchod + -ing – činnosť
- hlavným predstaviteľom prvých pravidiel obchodovania bol T. Akvinský
- marketing podľa prof. Sedláka: „podnikateľská politika – spôsob riadenia výroby a odbytu, ktorá vychádza z podmienok trhu“
- marketing podľa Dr. Kotlera: „spoločenský a riadiaci proces, v ktorom skupiny a jednotlivci získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny tovarov a hodnôt, to čo chcú“
- základné podmienky pre uplatnenie marketingu:
vznik diferencovanej veľkostnej štruktúry výrobcov
vznik rozsiahlych anonymných trhov výrobcov, ale aj spotrebiteľov
najvhodnejšie sú vtedy, ak ponuka prevyšuje dopyt
- marketing je vždy spojený s trhovou ekonomikou (vytváranie trhu, uspokojovanie potrieb)
Kľúčové slová:
marketing
zaklady marketingu
potreby
zelania
marketingovy mix
kotler
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.