INTEGROVANÉ TEMATICKÉ VYUČOVANIE
SUSAN J. KOVALIKOVEJ
Vzdelávací model Integrovaného tematického vyučovania - ITV je teoretikmi označované na žiaka orientované, humanistické vyučovanie, skúsenostné alebo participatívne vzdelávanie. Ide v ňom o zmenu doterajšej filozofie vzdelávania.
Určuje novší pohľad na rozvíjanie psychických funkcií a procesov, inovuje metódy a stratégie vyučovania založené na objavovaní, novelizuje osnovy a obsah vyučovania, založených na tvorbe celoročných tém.
Model...
PEDAGOGIKA MÁRIE MONTESSORI
Táto pedagogika nesie názov po jej zakladateľke Márii Montessori. Jej základnou myšlienkou bolo oslobodiť dieťa od diktatúry dospelých, dať mu slobodu, pričom verila, že dieťa má dostatok vnútorných predpokladov samo o sebe, aby sa stalo dobrým človekom. Jej filozofia dieťaťa bola poznačená náboženstvom, ale aj jej lekárskym vzdelaním, či prácou s postihnutými ľuďmi. Podľa nej je hlavnou príčinou deviantného rozvoja dieťaťa neustály boj dospelého s dieťaťom, vnuc...
PROJEKT - jasne navrhnutá úloha, ktorú je možné predložiť žiakom tak, aby sa im zdala životne dôležitou, aby sa približovala skutočnej činnosti dospelých, čím zdôraznil praktický a utilitárny charakter projektu. (Valenta 1993).
Porovnanie tradičného a projektového vyučovania:
- v tradičnom vyučovaní si žiaci najskôr osvojujú vedomosti a až potom sa hľadá ich uplatnenie v praxi,
- v projektovom vyučovaní si žiaci vedomosti osvojujú spontánne v procese činnosti.
Význam projektového vyučovan...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.