Psychológia – vypracovanie otázok – p. Volár
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / doc
Vypracované otázky z psychológia od Volára
2 Psychoanalýza (S. Freud a jeho teoretické zámery)
Je dnes ucelená koncepcia aj významný psychologický smer pomenovaný podľa metódy, ktorú pri výskume povedomia použil Sigmund Freud. Freud prvý oddelil vedomie od podvedomia a podvedomie označil za reálne psychično každého človeka. Jeho vedecké závery našli široké uplatnenie v psychológii obchodu a v psychológii reklamy. V manažmente sa smer psychoanalýzy dodnes úspešne používa v rámci antistresovéh...
|
|
0,2 |
16x |
|
Psychológia zdravia
Poznámky15 s. / 1. roč. / doc
I. PREDMET PSYCHOLÓGIE ZDRAVIAPsychológia zdravia- špeciálna psychologická vedná disciplína- zaoberá sa individuálnym správaním človeka a životnými štýlmi, ktoré majú vplyv na jeho telesné zdravieHlavné charakteristiky psychológie zdravia:- je zameraná na psychicky relatívne zdravých ľudí- je zameraná na predchádzanie zdravotným ťažkostiam- snaží sa budovať svoje teórie a svoju poznatkovú základňu vedeckými spôsobmiCiele psychológie zdravia:Budovať teóriu zdravého jednania a správania človeka a ...
|
|
0,2 |
73x |
|
Psychológia - R. L. Atkinsonová a kol.
Skriptá75 s. / 2. roč. / pdf
- Metoda učení PQRST
Přístup ke studiu QPRST se skládá z pěti etap. Etapy P a T se týkají kapitoly jako celku,
prostřední etapy QRS se týkají každého hlavního oddílu kapitoly.
Etapa P (preview - přehled)
- nejdůležitější je pozorné přečtení souhrnu na konci každé kapitoly, úvaha o něm
- etapa P poskytne přehled hlavních témat a jejich uspořádání
Etapa Q (question - otázka)
- přečíst názvy oddílu a pododdílů, potom převést názvy témat do otázek, na které chceme při
čtení textu nalézt odpo...
|
|
0,4 |
12x |
|
Sociálna štruktúra podniku - organizácie
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / docx
V organizáciách má zvyčajne najvyššiu úroveň vedenia vrcholový manažér poprípade samotný riaditeľ, ktorý má vo všeobecnosti zručnosť použiť moc. Vedenie je jednou zo základných a z pohľadu psychológie najdôležitejších činností manažéra. Prostredníctvom nej dosahuje v spolupráci s podriadenými pracovníkmi víze a ciele organizácie. V rámci vedenia sa prakticky prejavujú schopnosti komunikovať, motivovať, rozhodovať. Efektívnosť vedenia sa odráža v efektívnosti chodu celej organizácie.
Podnik al...
|
|
0,1 |
3x |
|
Základné schopnosti emocionálnej inteligencie
Referát5 s. / 3. roč. / doc
Po nadobúdaní vedomostí získavaných počas písania tejto práce sme postupne dospeli k tvrdeniu, že všeobecne sa na inteligenciu a na jej hodnotu nazerá ako na schopnosť získavať vedomosti, znalosti a ďalej ich logicky a racionálne používať v živote. Zároveň je dnes tiež samozrejmosťou nazerať na rozsah vedomostí človeka ako na niečo, čo je uložené priamo v ľudskom mozgu. Hoci sa veda dosiaľ nedopátrala, „ako“ je potenciál vedomostí v mozgu uložený a uchovávaný, zo zotrvačnosti sa vychádza z názor...
|
|
0,1 |
1x |
|
Aplikovaná psychológia
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Aj keď má človek tendenciu hodnotiť iných ľudí, poznávať ich a pripisovať im charakteristiky, nemal by ostať takýto jedinec pri jednom konštatovaní ale mať záujem spoznávať ho viac a svoje názory aj modifikovať (meniť). Nemali by sme človeka odsúdiť pri prvom stretnutí, zaškatuľkovať si ho, dať mu priestor na hlbšie ukázanie jeho vlastností, mať možnosť stáleho spoznávania. Chyby je potrebné eliminovať. Napr. pracovné prostredie - vedúci pracovníci si udajú charakteristiky podriadených a nesnaži...
|
|
0,1 |
3x |
|
Techniky empatickej výchovy a vyučovania
Referát3 s. / 2. roč. / doc
V úvode tejto práce nadväzujeme na prácu o Rogersovských stratégiách emocionalizácie prostredníctvom tvrdenia, ktoré sme spozorovali tak ako v praxi i z použitej literatúry pri písaní tejto práce a to, že bez ohľadu na vek, sa najlepšie dieťa učí prežitím, skúsenosťou na sebe, na vlastnom prežívaní – vlastná skúsenosť, zážitok je tou najlepšou metódou. Z toho dokážeme vydedukovať, že učenie zážitkom je najprirodzenejšie a najúčinnejšie pre rozvíjanie emocionálnej inteligencie. Z praxe to znamená...
|
|
0,1 |
2x |
|
Rozvíjanie emocionálnej inteligencie žiakov prostredníctvom preventívnych rozvíjajúcich programov
Referát3 s. / 3. roč. / doc
Tak ako je sociálny pedagóg nevyhnutný pre komunikáciu a riešenie problémov so žiakmi na základných školách, dôležité sú aj programy na rozvíjanie prevencie. V rámci školského prostredia je veľmi aktuálna analýza zapojenia mladých ľudí do realizovaných preventívnych programov a podujatí, ktoré sú významným faktorom prevencie drogových závislostí. V školskom prostredí sa do popredia dostávajú dlhodobejšie preventívne programy, ktoré nahradili jednorazové podujatia, (prednášky, besedy s odborníkom...
|
|
0,1 |
7x |
|
Ako otcovia ovplyvňujú svoje dcéry
Semestrálna práca5 s. / 3. roč. / doc
Mnohé štúdia preukazujú, že otcovia vybavujú svoje dcéry vlastnosťami, ktoré sú podstatné pre ich úspešný budúci život. Otec, ktorý aktívne vstupuje do života svojej dcéry , či už s ňou žije v spoločnej domácnosti alebo nie, podporuje úspech svojej dcéry pri štúdiu, posiluje jej psychické zdravie, učí ju súcitiť s inými ľuďmi a dokonca upevňuje aj jej sebavedomie.
Otec je veľmi dôležitý v živote dcéry a to od jej narodenia, po celý jej život aj keď už dcéra bude mať svoju vlastnú rodinu.
|
|
0,1 |
26x |
|
Inteligencia a jej chápanie
Referát4 s. / 2. roč. / doc
Pojem inteligencia je výsledkom psychologického zistenia, že mentálne výkony v rôznych oblastiach zvyčajne spolu kladne súviasia (korelujú navzájom). Tento spoločný činiteľ v poznávacích výkonoch sa označil konštruktom inteligencia. Napriek skoro storočnej tradícii merania inteligencie v psychológii existujú rôzne prístupy k jej chápaniu.
|
|
0,1 |
7x |
|
Emocionálna inteligencia a možnosti jej rozvíjania u detí na základnej škole
Referát4 s. / - roč. / doc
Z bežného života si nedokážeme nepovšimnúť, že aj o empatii sa poslednej dobe často hovorí medzi ľuďmi. Chýba im, a ak sa niekto z ich okolia nespráva empaticky, pozerajú sa na to kritickými očami. O to viac sú prekvapení, keď sú svedkami toho, že napriek negatívnym zmenám, ktoré postihli našu spoločnosť, sa stretávame s ľuďmi s vysokou úrovňou empatie. Myslíme si, že svet by bol veľmi chladný a chudobný, ak by sa aspoň niektorí ľudia nesprávali empaticky. Ak nám táto schopnosť chýba u ,,bežných...
|
|
0,1 |
4x |
|
Psychológia osobnosti - Sullivan
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Harry Stack Sullivan bol prvým rodeným americkým psychiatrom, ktorý vytvoril veľkú teóriu osobnosti. Podobne ako iní teoretici aj on začal štúdiom Freuda , ale skoro zistil, že nesúhlasí s mnohými jeho pojmami. Sullivan vytvoril školu, známu ako interpersonálna teória psychiatrie, ktorá osobnosť považovala za „relatívne trvalý vzorec opakujúcich sa interpersonálnych situácií, ktoré charakterizujú ľudskí život“. Podľa Sullivana každý z nás sa počas celého života pohybuje v sociálnom poli, a to od...
|
|
0,1 |
2x |
|
Metódy sebapoznania
Poznámky2 s. / 1. roč. / docx
METÓDY SEBAPOZNANIA
Uvedomenie si svojich silných a slabých stránok, sebaakceptácia, sebaovládanie, schopnosť rozpoznať, čo je dané a nemenné, napr. vek, pohlavie, fyzické zdatnosti, temperament apod. a čo naopak môžem vo väčšej či menšej miere ovplyvňovať, svoje vlastnosti, schopnosti, charakter, postoje, vzťahy k iným ľuďom a pod. Sebapoznanie úzko súvisí s ochotou na sebe pracovať, sebarozvoju. Sebarozvoj znamená byť ochotní trénovať svoje schopnosti, rozširovať svoje schopnosti, sebavzdeláv...
|
|
0,1 |
23x |
|
Inteligencia ako pojem
Referát5 s. / 2. roč. / doc
V súčasnosti sa veľa hovorí o emocionálnej inteligencii. Emocionálna inteligencia vo všeobecnosti zahŕňa také kvality ako je chápanie vlastných citov, schopnosť vcítiť sa do iných ľudí a riadiť city tak, aby sa zlepšila kvalita života. S istotou môžeme povedať, že emocionálna inteligencia je základom úspešnosti a spokojnosti človeka v živote človeka.
|
|
0,1 |
4x |
|
Dospievanie, vzťahová sieť a vrstovnícke partie
Referát2 s. / 2. roč. / doc
V odbornej verejnosti zaoberajúcej sa rizikovou mládežou je populárna predstava inšpirovaná dielom psychoanalytika Erika Eriksona, že dospievajúci si svoju osobnú identitu musí počas dospievania vytvoriť v priebehu dramatických stretnutí s rodičmi, prípadne inými predstaviteľmi sveta dospelých. Hlavným prostriedkom tohoto hľadania vlastného ja má byť vrstovnícka skupina, ktorá sa na prahu dospelosti stane najvýznamnejšou referenčnou skupinou, zatieňujúcou svojim vplyvom všetky ostatné skupiny, v...
|
|
0,1 |
4x |
|
Mentálna anorexia – Gerhard Leibold
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Začína to nevinnou diétou. Miesto väčšej krásy však prináša ošklivosť a zúfalstvo. Ničí zdravie, rozbíja vzťahy. Často dokonca končí smrťou. Ženám, ktorým hrozí, je čím ďalej viac. Vedia vôbec, čo každou diétou riskujú?
|
|
0,1 |
11x |
|
EQ verzus IQ
Referát3 s. / 2. roč. / doc
Sociológovia sa stále dohadujú, čo presne vytvára IQ človeka, ale väščina odborníkov sa zhoduje v tom, že ho ide merať štandardnými inteligenčnými testami, ako je napríklad Wechslerov, ktorý meria verbálne a neverbálne schopnosti vrátane pamäti, slovnej zásoby, rozumenia, riešenia problémov, abstraktného myslenia, vnímania, zpracovávania informácií a vizuálne motorických vedomostí. ,,Všeobecný inteligenčný faktor“ vyvodený z tohto testu, ktorému hovoríme IQ, sa považuje za veľmi stabilný po dosi...
|
|
0,1 |
1x |
|
Aktívne počúvanie ako forma odoslania správy klientovi
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Kroky:
-identifikovať obsah verbálnych a neverbálnych správ
-identifikovať či správa obsahuje vágne a nejednoznačné správy
-zvoliť vhodný začiatok vety
-odhadnúť účinnosť terapeutovej otázky na klienta
|
|
0,1 |
4x |
|
Charakteristika a typológia záškoláctva
Seminárna práca5 s. / - roč. / doc
Záškoláctvo, agresivita, poruchy správania, násilie... to sú žiaľbohu časté a frekventované slová v dnešnej škole. Záškoláctvo, ako uvádza Bakošová (2005, s.137) môžeme chápať v širšom zmysle ako „vyhýbanie sa školskej dochádzke, neospravedlnená absencia žiaka v škole bez ohľadu na motív a počet absencií“ a v užšom zmysle, pokračuje, ako jednu z porúch správania. Príčinou takejto poruchy, môže byť narušený vzťah ku škole, alebo k samotnému učeniu.
|
|
0,1 |
12x |
|
Zložky efektívneho poradenského vzťahu
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Vlastnosti efektívneho poradcu:
-intelektuálna kompetencia (použiť otázku v prospech klienta)
-energia (schopnosť dávať energiu - veľká koncentrácia – akoby bol liečiteľ)
-flexibilita (vybrať takú terapiu, aby na klienta sadla, nepracovať schématicky, ale s konkrétnym človekom)
-podpora (dodať dôveru v schopnosti, postoj ku klientovi nehodnotím, nekritizujem, nestavať sa do role spasiteľa, záchrancu)
-dobrá vôľa
-sebaobraz (schopnosti, moc, intimita, osobnostná kvalita poradcu)
|
|
0,1 |
0x |
|
Jean Piaget (1896-1980)
Referát2 s. / 2. roč. / doc
• švajčiarsky biológ a psychológ
• epistemológia: teória vedy (veda o vede) ; teória poznania
• človeka a psychológiu chápe z biologického hľadiska
• napísal prácu o správaní zvierat
• zaoberal sa rečou a myslením dieťaťa (detské výroky, egocentrizmus, detské myslenie s jeho osobitou mágiou a animizmom, detské videnie), ale nerobil s deťmi experimenty
• asimilácia: organizmus vnucuje prostrediu svoje formy správania
• akomodácia: aktívne uplatňovanie asimilácie s ohľadom na prostredie
|
|
0,1 |
3x |
|
Závislosti v detstve a dospievaní
Referát6 s. / 1. roč. / doc
Tieto problémy predstavujú v detsve a dospievaní častý, závažný a niekedy dramatický problém. Uvedenú problematiku však nemožno redukovať na otázku závislostí, pretože napr. smrteľné predávkovanie návykovou látkou alebo úraz v dobrave spôsobený pod vplyvom alkoholu môžu nastať aj u dospievajúceho, ktorý nikdy závislý nebol.
|
|
0,1 |
0x |
|
Kategórie myšlienkových operácií
Referát2 s. / 2. roč. / doc
(Guilfod):
a. poznávanie - je to rozpoznávanie či objavovanie informácií, ich znovupoznávanie v rôzny formách, objavovanie nového z toho, čo je známe
b. pamäť - je to podržanie či uchovávanie informácií a ich vybaviteľnosť v tej forme, v akej boli „uskladnené“ v pamäti
c. divergentné myslenie - je to generovanie informácie z informácií už daných, napr. vyvíjanie logických alternatív z danej informácie, pričom je položený dôraz na novosť, množstvo...
|
|
0,1 |
0x |
|
Funkcionálna závislosť človek
Referát2 s. / 2. roč. / doc
Funkcionálna závislosť človek - svet, v ktorej je osobnosť chápaná ako integrálna časť sveta alebo ako „podsystém s vlastnou vnútornou organizáciou, fungujúci v širšom rámci“. Tzn., že nie je možné chápať správanie dieťaťa, s ohľadom na jeho rodinu, alebo správanie pracovníka s ohľadom na organizáciu, v ktorej je zamestnaný. V psychológii sa tento komplex interakcií indivídum – okolie označuje pojmom pole, ktorý zaviedol K. Lewin.
|
|
0,1 |
0x |
|
Asociačná psychológia
Referát2 s. / 2. roč. / doc
• JOHN STUART MILL (1806 – 1873):
─ interdisciplinárna syntéza: spojenie logiky a psychológie
─ individuálne vedomie: základ všetkých výtvorov ľudskej kultúry
─ psychologizmus: smer, kde sa ekonomika, politika, morálka, právo, výchova a pod. chápali ako dôsledok pôsobenia psychologických zákonov (asociačné učenie)
─ asociácia: kľúč ku všetkým ľudským javom a problémom
─ asociácia vzniká vlnením čiastočiek v mozgu
─ dielo: „Logika“ (obhajoval tézu , že jediným zdrojom poznania je skúsenos...
|
|
0,1 |
1x |
|
Charakter a osobná morálka
Referát2 s. / 2. roč. / doc
Osobná morálka - rozlišujú sa rôzne stupne vývoja osobnej morálky. Súvisí s pojmom princíp morality (analógia princípu hedonizmu a psychoanalytického princípu reality), ktorý je chápaný ako princíp regulácie správania, založený na spôsobilosti brať v konaní ohľad k etickým normám, čo je v praxi postup od egocentrizmu k alocentrizmu (ohľad na blaho druhých), od egoistického k prosociálnemu konaniu.
|
|
0,1 |
6x |
|
Diferenciálna psychológia
Referát3 s. / 2. roč. / doc
• predmet: rozdiely medzi jednotlivcami alebo skupinami, spojenými určitou spoločnou vlastnosťou (alebo súhrnom vlastností)
• význam: zadeľovanie ľudí na školy a pracovné miesta podľa schopností
• antropometria (somatická stránka): individuálne rozdiely medzi ľuďmi
|
|
0,1 |
6x |
|
Rodina a záškoláctvo
Seminárna práca3 s. / - roč. / doc
Rodina je jedným z najdôležitejších faktorov vo vývoji dieťaťa. Vocilka (1999, s. 31) spomína Komenského, ktorý požadoval, aby bol človek vychovávaný a vzdelávaný od samého narodenia. Dával rodičom za povinnosť, aby sa deťom venovali od najútlejšieho veku, aby dali základ k zdravému telesnému, i duševnému vývoju. Vocilka (1999, s.31) pokračuje, že na spôsob výchovy v rodine pôsobí množstvo faktorov: „Sociálne postavenie rodičov, ich vek, vzdelanie, kultúrnosť, početnosť rodiny, mravné kvality ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Inteligencia - úvaha
Esej2 s. / 2. roč. / doc
Človek je korunou tvorstva na Zemi. Je najdokonalejšou a najrozumnejšou živou bytosťou našej planéty. Za dlhé tisícročia svojho vývoja dosiahol vysoký stupeň dokonalosti. Človek smeruje stále dopredu závratným životným tempom. Popritom však zabúda na seba, na svoju podstatu. Napriek pokrokom v lekárskych vedách pribúda stále viac ľudí, ktorí strácajú zmysel života, schopnosť ovládať a organizovať vlastný život, mnohí nie sú schopní chápať svoje city, nedokážu sa vcítiť do iných ľudí a zvládať ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Prevencia záškoláctva
Seminárna práca6 s. / - roč. / doc
Tak ako každý sociálny problém, píše Bakošová (2005, s.140) tak aj problém záškoláctva je interdisciplinárnym problémom. Prednosťou interdisciplinárneho prístupu, je to že každý z odborníkov (učiteľ, výchovný poradca, špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, psychológ, detský lekár...) vnáša do problému svoj pohľad, názor, prostredníctvom svojej vedy. Bolo by dobré, píše autorka ďalej, keby na našich školách neabsentovali takýto odborníci, a riešenie týchto problémov, by nebolo iba povrchné a rýchle...
|
|
0,1 |
21x |
|
Agresivita ako pojem
Referát2 s. / - roč. / doc
Agresivita, čiže útočnosť, je istá forma správania, ktorá súvisí s emocionalitou a vôľovou stránkou človeka.
„Agresivita, každé zámerné konanie, ktorého formou je spôsobiť niekomu alebo niečomu škodu, krivdu alebo bolesť“(Dr. Jenö, R. 1982, s.82). Ak sa analyzuje definícia agresívneho konania, najväčší problém je jeho zámerný čin, ktorý vedecká literatúra prijíma za kritérium agresivity. Bus sa nažil vylúčiť z definície agresívneho skutku kritérium zámernosti. Bol presvedčený, že skuto...
|
|
0,1 |
8x |
|
Pozorovanie osoby
Semestrálna práca2 s. / 1. roč. / docx
Osoba, ktorej správanie a konanie budem opisovať, je muž vo veku asi tak 35 až 40 rokov, približne 180 cm vysokej štíhlej postavy. Má dlhšie hnedé vlnité vlasy asi po ramená, oválnu tvár, menší nos, malé hnedé oči, nad ktorými má hrubé obočie, menšie a tenké pery. V mojom pozorovaní bude vystupovať ako pán „A“. K pozorovanej osobe nemám žiadny vzťah. Poznám ju len z videnia z miesta môjho bydliska. Osobu som si vybral náhodne. Pozorovanie sa uskutočnilo dňa 27.10 2010 v miestnom pohostinstve v...
|
|
0,1 |
15x |
|
Vývin agresívnych reakcií
Referát2 s. / - roč. / doc
Prvé prejavy agresivity sa prejavujú okolo poldruha až do dvoch rokov. Agresivita dieťaťa sa líši od podobných reakcií od dospelého najmä trvaním, pretože v každom prípade trvá len krátko.
V priebehu niekoľkých rokov sa stáva nevyriešený hnev čoraz trvanlivejší. Detská agresivita sa vyvíja vo funkcií protiakcií a výchovnej citlivosti rodiča. Už od dvoch rokov sa vyvíjajú symbolické formy agresivity: mrzutosť, trucovitosť, zlá nálada, motorický a verbálny odpor.
|
|
0,1 |
0x |
|
Schizofrénia
Seminárna práca7 s. / - roč. / doc
Schizofrénia je duševná porucha, ktorá sa prejavuje charakteristickým narušením myslenia a vnímania, poruchou emotivity a osobnostnej integrity. Patrí k najzávažnejším psychickým poruchám.
Smolík (1996, s. 147 ) sa zmieňuje o 3400 rokov starom fragmente z Ajurvédy, popisujúcim prejavy, ktoré by mohli byť považované za príznaky schizofrénia – „stavu, ktorý je spôsobený diablom a prejavuje sa žravosťou, oplzlosťami, vyzliekaním sa donaha, stratou pamäti a nezvyklými spôsobmi pohybu.“
|
|
0,1 |
2x |
|
Psychológia obchodu
Referát2 s. / 1. roč. / doc
-vektory sociálnej komunikácie - komunikanti, komunikatívna situácia, forma kontaktu, výrazové prostriedky, komunikatívny zámer
-tri dimenzie človeka, ktoré determinujú proces sociálnej komunikácie (I. Pláňava) - inteligencia, ústretovosť, otvorenosť, resp. uzavretosť voči spätnej väzbe
-komunikácia - proces vyjadrovania a prijímania informácii, ktoré presvedčia príjímateľov konať a správať sa tak, ako to žiada odosielateľ informácie - manažér
|
|
0,1 |
2x |
|
Chýba informovanosť o psychických následkoch umelého potratu
Referát2 s. / - roč. / doc
Ešte roky po tom, ako v jednotlivých krajinách začali legálne robiť potraty vyškolení zdravotníci, sa o možných popotratových problémoch nevedelo. Prečo? Príčin je niekoľko:
• Prvá príčina je v tom, že ženy po potrate trpia nie jedným, ale rôznymi psychickými problémami, ktoré sa často nedávajú do súvisu s potratovou skúsenosťou.
• Druhou príčinou je fakt, že vnútorné napätie vnútri ženy môže byť dlho skryté a potlačené, takže sa navonok prejaví po rôzne dlhom čase od potratu. U niektorej že...
|
|
0,1 |
1x |
|
Charakteristika predškolskeho veku
Referát2 s. / - roč. / doc
Reč je úzko spätá s celou psychikou človeka. Osobitne sa zdôrazňuje spojenie ľudského myslenia s rečou. Rečou vyjadrujeme, respektívne iným oznamujeme nielen výsledky svojho myslenia, ale aj prežívania. Reč je nástrojom myslenia a formou dorozumievania.
|
|
0,1 |
5x |
|
Nemoc jako cesta
Poznámky7 s. / - roč. / doc
REČ
Teraz prichádzame k ústrednej technike výkladu, ktorú nie je ľahké ani vysvetliť, ani sa ju naučiť. Predovšetkým je nutné rozvíjať intímny vzťah k reči a na- učiť sa vedome sledovať, čo sa hovorí. Reč je grandiózna pomôcka k pochopeniu hlbších a málo viditeľných súvislostí. Reč obsahuje vlastnú múdrosť, tú však odovzdá len tomu, kto sa naučí načúvať jej. Naša doba má sklon k lajdáckemu a svojvoľnému zaobchádzaniu s rečou a tým stráca prístup k odkrytiu pravého významu pojmov. Pretože aj re...
|
|
0,1 |
0x |
|
Druhy agresivity
Referát2 s. / - roč. / doc
Aristoteles nazval odmeňovanú agresivitu katarziou. Prvý prišiel na túto osobitnú schopnosť človeka, že sa vie vžívať do citového života iného človeka. Moderná veda túto schopnosť nazýva empatiou. Vychádzajúc z hypotézy katarzie, rodičia a odborníci zaobchádzajú s hyperagresívnymi deťmi tak, že im umožňujú agresívne zábavy, povzbudzujú ich, aby sledovali agresívne programy a tým napomáhajú agresívnemu správaniu, pričom dúfajú že agresívne impulzi sa znížia.
|
|
0,1 |
1x |
|
Príčiny záškoláctva
Seminárna práca4 s. / - roč. / doc
Bakošová (2003, s.138) uvádza, že príčiny môžeme rozdeliť na vonkajšie a vnútorné.
Vonkajšie príčiny záškoláctva odvodzuje od:
• Rodinného prostredia – týkajú sa hlavne detí z rómskych, viacdetných rodín, rodín s nižšou sociálnou a kultúrnou úrovňou, ktorých rodičia prenášajú svoje povinnosti na staršie deti. Autorka uvádza čiastočné riešenie tohto problému pomocou Zákona o pomoci v hmotnej núdzi, prostredníctvom ktorého môže odobrať takýmto rodičom sociálne dávky.
|
|
0,1 |
8x |
|