Prežívanie ( psychické, city, citové vzťahy )
Seminárna práca8 s. / - roč. / doc
Prežívanie je jedna zo základných dimenzií psychiky - ucelený, nepretržitý prúd fenoménov. Pojem prežívania je (spolu s pojmom správania) ústredný psychologický pojem.
2.2. Vnímanie
Pod pojmom vnímanie rozumieme odrážanie predmetov a javov ako celkov. Výsledkom vnímania je vnem – je to obraz predmetu alebo javu ako celku, ktorý bezprostredne pôsobí na receptory. Vnem je výsledkom zložitej analyticko – syntetickej činnosti mozgu, vzniká na základe pocitov. Väčšinou ide o pocity pochádzajúce z...
|
|
0,1 |
7x |
|
Agresivita v správaní jednotlivca na pracovisku
Semestrálna práca11 s. / - roč. / doc
Agresivita, podobne ako oheň, je dobrý sluha, ale zlý pán, je to akýsi fenomén, ktorý púta moju pozornosť. Snažím sa prísť na to, z akého dôvodu hodlám teraz svoju myseľ zaťažiť premýšľaním o agresii, zlej niečím nepríjemnej a snáď aj stiesňujúcej. Možno je to preto, že ju v sebe cítim a nekompromisne ju samozrejme vždy v sebe potlačím.
Možno je to aj preto, že prejavy agresivity vidím okolo seba každý deň, či už v práci, alebo vonku a je tažké s ňou nejakým spôsobom naložit a zpracovať ju.
...
|
|
0,1 |
12x |
|
Spiritualita
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Štúdia vznikla za finančnej podpory Centra excelentnosti výskumu inteligencie a tvorivosti a grantu č. 2/3020/23
Po viacerých našich štúdiách publikovaných v posledných troch rokoch venovaných psychologickým aspektom spirituality, ukazuje sa užitočným zhrnúť doterajšie i nové poznatky z tejto oblasti. Umožní to najmä upresniť východiská budúceho empirického výskumu spirituality, konkrétnejšie spirituálnej inteligencie. Termín spiritualita sa v posledných rokoch frekventovane vyskytuje tak v lai...
|
|
0,1 |
6x |
|
Teórie reklamy
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
Teorie reklamy: vybrané texty (H. Mühlbacher)
1. Pozornost
Cílem reklamního sdělení je zejména nutnost aktivace pozornosti. Pozornost jako taková spadá do problematiky vnímání.
U příjemců se v reklamě zvyšuje pravděpodobnost zachycení reklamního sdělení:
1. Znají–li zachycené informace již z minulosti.
2. Mají–li zachycené informace vztah k potřebě nebo přání, kterých jsou si příjemci vědomi anebo které se snaží uspokojit
3. Vymyká–li se sdělení normě
4. Obsahuje–li reklama sdělení...
|
|
0,2 |
0x |
|
Aplikovaná sociálna psychológia - prednášky
Prednášky47 s. / 2. roč. / doc
Požiadavky na zápočet: prezentovaný referát na vybranú tému (odovzdať v písomnej forme - cca 5 strán)
1. Vymedzenie predmetu aplikovaná sociálna psychológia
2. Sociálno psychologické aspekty kultúrnej histórie človeka
Pravek, starovek, stredovek, novovek. Rituály. Šamanizmus. Sociálna psychológia náboženstva. Sekty, psychická manipulácia.
3. Pohlavná identita a sociálny život
Afiliácia, atraktivita, láska. Faktory ovplyvňujúce nadväzovanie interpersonálnych vzťahov, funkčná vzdia...
|
|
0,3 |
7x |
|
Psychológia a sociológia trhu
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie
Pre chápanie spotrebiteľského správania- dôležité 3 typy premenných:
• podnety, stimuly – delia sa na vonkajšie (napr. reklama) a vnútorné (hlad)
• reakcie – kúpa, postoj k značke, vzťahy k nákupnému miestu
• moderátori – činitele zosilňujúce, zoslabujúce, alebo inak modifikujúce vplyv podnetov
|
|
0,2 |
2x |
|
Mediálne násilie
Seminárna práca43 s. / 2. roč. / doc
Mediálne násilie a jeho psychologické a sociálne dôsledky
Násilie sa definitívne zrástlo s médiami (predovšetkým s televíziou). Stalo sa základným nosičom pre predaj diváka sponzorom (spolu so zábavou – ako hlavnými motívmi konzumácie médií).
|
|
0,3 |
4x |
|
Kulty a sekty
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Píše sa rok 1897. Päťdesiatnik Alfred Smythe, úradník istej londýnskej banky, deň čo deň zasadne za svoj mahagónový stôl a cez cviker triezvo kontroluje záznamy o množstve futnov, šilingov a pencí. Presne o šiestej si oblečie kabát a nasadí klobúk, vezme dáždnik, odvezie sa drožkou domov do Maidenvalu, kde mlčky zje so ženou večeru. Pred spaním chvíľu číta. Niekedy sa však náš imaginárny pán Smythe vyberie do navonok celkom obyčajného domu v centre Londýna, o ktorom spolu s ďalšími zasvätenými v...
|
|
0,1 |
1x |
|
Človek a médiá
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
V sociálnej psychológii je masová komunikácia chápaná ako jeden z druhov komunikácie vedľa komunikácie interpersonálnej a komunikáciou v malých skupinách. Platí pre ňu základná sociálnopsychologická charakteristika komunikácie vôbec ako oznamovanie a zdieľanie významu medzi ľuďmi. S ostatnými druhmi komunikácie má tiež spoločnú základnú komunikačnú schému.
|
|
0,1 |
3x |
|
Nákupné správanie
Seminárna práca42 s. / - roč. / doc
Životný štýl – typy a význam pre vysvetlenie nákupného správania
Life style – popisuje trh špecificky – na rozdiel od demografických dát (globálne)
LS (v marketingovom poňatí)–
- jedinečné spôsoby reálneho uskutočňovania vlastného života,
- ktoré sú spoločné pre určitý trhový segment,
- ktorý ich subjektívne vníma a prežíva
|
|
0,3 |
1x |
|
Psychológia športu
Seminárna práca17 s. / - roč. / doc
ÚVOD
V našej práci sme sa venovali problematike psychológie športu. Informácii o tejto téme je veľa, ale bohužiaľ je problém sa dostať k publikáciám. Najviac sme čerpali z internetových zdrojov, českej a americkej literatúry.
V práci sme sa venovali charakteristike psychológie športu, historickým vývojom, typológiou športu, športovou personológiou, osobnosťou športovca, stavmi, ktoré športovec zažíva pred štartom a z aplikácie sme si vybrali koučovanie...
|
|
0,2 |
52x |
|