Aplikovaný marketing - vypracované otázky
Vypracované otázky30 s. / 2. roč. / doc
1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketinguPredstavuje súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny produkt, správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu. Je sociálny proces, v ktorom ľudia alebo skupiny ľudí získavajú, čo potrebujú a čo chcú, a to prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt.Potreba je vyjadrením objektívneho stavu. Stručne ju možno chápať ako pociťovaný nedostatok niečoho...
|
|
1,7 |
3x |
|
Aplikovaný marketing - vypracované otázky ku skúške
Vypracované otázky29 s. / - roč. / doc
1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketinguMarketing-súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu- sociálny proces, v ktorom ľudia alebo skupiny ľudí získavajú, čo potrebujú a čo chcú, a to prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt-celé podnikanie, videné z hľadiska jeho konečného výsledku, teda z pohľadu zákazníkaZákladné pojmy Potreb...
|
|
4,6 |
1x |
|
Marketingový plán - obchod s oblečením
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / docx
ZhrnutieNaša spoločnosť M+N Textil sa zaoberá predajom športového oblečenia a oblečenia na bežne nosenie. Snažíme sa priniesť na trh oblečenie, v ktorom sa ľudia cítia dobre a zároveň spĺňa ich kvalitatívne a módne požiadavky a to všetko za prijateľné ceny. Okrem toho máme snahu presadiť sa aj v iných mestách a rozšíriť tak svoje pobočky.Opis podnikuMajiteľ: Sídlo: Námestie Slobody, Kysucké Nové MestoSlogan: M+N Textil Móda pre každého...
|
|
0,6 |
9x |
|
Marketing v odevnom priemysle
Prednášky8 s. / - roč. / doc
2. Marketing v odevnom priemysleOdevný priemysel: chápe sa skupina producentov, ktorí vyrábajú sortiment odevov, oblečenia a módnych doplnkov. Producenti pracovných odevov- pracovné odevy, uniformy.Odvetvie zamerané na výrobu módnych odevov je najdynamickejšie ale aj najrizikovejšie v národnom hospodárstve, ktoré vyplývajú z neustálych zmien v želaniach a potrebách zákazníkov.Marketing módnych odevov je založené na duálnej koncepcii riadenia: orientácia firmy na požiadavky trhov, zákazníkov a ko...
|
|
0,1 |
28x |
|
Rozhodnutia o produktovom rade a produktovom mixe, internetový nákup
Referát2 s. / - roč. / doc
Produktový rad je skupina produktov, ktorá je príbuzná buď funkciou, alebo sa predáva jednakým skupinám zákazníkov, alebo rovnakým typom predajní, alebo patria do tej istej cenovej skupiny. Pri tvorbe produktového radu sa musia urobiť rozhodnutia o dĺžke produktového radu , o jeho predĺžení napríklad cenami alebo kvalitou výrobkov (smerom hore a dole, prípadne obojsmerne), o doplnení produktového radu a rozhodnutia o variáciách produktového radu (ponuka rôznych verzií vybraného druhu produkt...
|
|
0,1 |
5x |
|
Podstata marketingu - prednášky
Prednášky11 s. / 3. roč. / doc
podstata marketingu, základné pojmy definovanie
|
|
0,2 |
3x |
|
Zásady komunikácie
Referát6 s. / - roč. / doc
Komunikácia je to cieľavedomá činnosť zameraná na vyvolanie a usmernenie potrieb, ktoré sa uspokojujú prostredníctvom kúpy produktu firmy. V procese komunikácie sa uskutočňuje oboznamovanie trhu s ponukou a nadviazanie kontaktu medzi predávajúcimi a kupujúcimi.Každá komunikácia musí mať určitý zdroj, odosielateľa. Zdrojom správy je firma, ktorá ponúka tovar alebo službu. Každý zdroj svojou správou
sleduje určité ciele.
|
|
0,1 |
5x |
|
Faktory určovania cien
Referát6 s. / - roč. / doc
Cena je vyjadrením „hodnoty produktu“. Táto hodnota je daná fyzickou a psychologickou užitočnosťou respektíve spoločenským významom produktu (spravidla pomer k peniazom).No môže mať i podobu mimo peňažnej výmeny, tzv. barteru. Tento spôsob je obvyklý predovšetkým v menej vyspelých ekonomikách.
|
|
0,1 |
0x |
|
Riadenie (manažment) odbytového kanálu
Referát2 s. / - roč. / doc
Po prijatí rozhodnutia o odbytovom kanále nastupuje etapa jeho riadenia - manažovania, ktoré zahŕňa výber, motiváciu a pravidelné hodnotenie činnosti sprostredkovateľov.
|
|
0,1 |
0x |
|
Marketingová produktová stratégia
Referát2 s. / - roč. / doc
Výrobca musí už pri vývoji nového produktu definovať úžitok, ktorý daný výrobok bude poskytovať. Na základe kvality, vyhotovenia a designu výrobku sa bude zákazník rozhodovať o prípadnej kúpe produktu.
|
|
0,1 |
33x |
|
Marketingová podniková stratégia
Referát3 s. / - roč. / doc
Strategický plán vytyčuje, v ktorých podnikateľských aktivitách bude podnik zastúpený a stanovuje ciele pre každú z nich. Každé funkčné oddelenie - marketing, financie, evidencia a kontrola, nákup, výroba, personálne oddelenie a ostatné - majú významnú úlohu v procese strategického plánovania, pretože každé z nich poskytuje podkladové informácie. Marketing zohľadňuje potreby spotrebiteľov a možnosti firmy na ich uspokojenie.
|
|
0,1 |
3x |
|
Mikroprostredie podniku
Referát2 s. / - roč. / doc
Úlohou marketingového manažmentu je vytvoriť príťažlivú ponuku pre cieľové trhy. Jeho úspešnosť ovplyvňujú faktory, ktoré môžeme rozčleniť na interné a externé mikroprostredie.
Medzi interné mikroprostredie patrí firma a jej organizačná štruktúra, t.j. všetky organizačné útvary podniku.
|
|
0,1 |
3x |
|
Základná charakteristika distribúcie
Referát2 s. / - roč. / doc
Distribučné kanály patria medzi najdôležitejšie súčastí marketingu. Ide o výber miesta kde sa budú výrobky predávať, výber spôsobu ako sa na toto miesto dostanú a ako sa budú predávať. Rozhodnutia o distribúcií ovplyvňujú všetky ostatné marketingové ciele. Napríklad aj cenová politika závisí na tom, či firma bude predávať výrobky sama, alebo využije rôznych sprostredkovateľov.
|
|
0,1 |
1x |
|
Charakteristika produktov
Referát3 s. / - roč. / doc
V marketingu chápeme pod pojmom produkt akúkoľvek ponuku, ktorá je určená trhu za účelom uspokojenia určitej potreby. Môžu to byť predmety - napríklad potraviny, odevy, automobily, stroje, predmety v rôznom štádiu dohotovenia , alebo služby - ekonomické, finančné, zdravotnícke, vzdelávacie alebo reštauračné, kadernícke a pod. ale môžu to byť aj myšlienky, rôzne návrhy a nápady.
|
|
0,1 |
0x |
|
Vznik, vývoj a podstata marketingu
Referát2 s. / - roč. / doc
Marketing je vedná disciplína, ktorá vznikla na určitom stupni rozvoja ekonomiky a spoločnosti ako odpoveď na objednávku trhu. Trh sa postupne menil z trhu predávajúceho, keď predávajúci diktoval podmienky predaja, na trh kupujúceho, kde si zákazník vyberá z veľkého množstva predávajúcich subjektov a nimi ponúkaných produktov.
|
|
0,1 |
4x |
|
Úloha veľkoobchodu
Referát3 s. / - roč. / doc
Veľkoobchod predstavuje významnú súčasť distribučného kanála. Veľkoobchod spravidla zefektívňuje prechod produktu od výrobcu k spotrebiteľovi.
|
|
0,1 |
4x |
|
Vývoj k modernému marketingu
Referát2 s. / - roč. / doc
Koncom 19. storočia, sa postupne mení trh predávajúceho na trh kupujúceho. Výrobcovia, keď chceli prežiť, museli nevyhnutne realizovať „prieskum trhu“. Tento vývoj bol živelný a diktoval ho sám život. Obdobie v ktorej prebiehal prvotný výrazný záujem o trh sa zvykne tiež nazývať etapou „primitívneho marketingu“.
|
|
0,1 |
0x |
|