Audítorstvo ako samostatná profesia
Skriptá44 s. / 2. roč. / doc
Audítorstvo ako samostatná profesiaAudítorstvo vzniklo ako samostatná profesia už v období stredoveku v Taliansku, čiastočne aj vo francúzsku. Rozhodujúcimi predpokladmi na jeho vznik sa stali spoločensko-ekonomické skutočnosti, ktoré podnietli vznik takých úloh, ktoré môžu splniť len audítori. Audítorstvo na SlovenskuVznik audítorstva na Slovensku nemá ešte bohatú tradíciu. Do nášho ekonomického a spoločenského života oficiálne preniklo až v roku 1988 v súvislosti so vznikom podnikov so zahrani...
|
|
0,2 |
7x |
|
Audit (Predmet auditu a jeho význam pre prosperitu podniku, Charakterizujte príčiny vzniku auditu...)
Vypracované otázky8 s. / 2. roč. / doc
1.Predmet auditu a jeho význam pre prosperitu podniku Činnosť, ktorou sa overuje správnosť, resp. úplnosť riadnej, mimoriadnej alebo konsolidovanej účtovnej závierky v prípadoch určených zákonom, prípadne ak o to požiada podnikateľ. Prostredníctvom auditu možno získať prehľad o finančnej a majetkovej situácii podnikateľa, organizácii, o príjmoch, výdavkoch, záväzkoch a pod. Dochádzka v ňom k overovaniu účtovných alebo iných majetkových dokladov, prítomných zmien manažérskych štruktúr, či rozhodo...
|
|
0,1 |
0x |
|
Audit (ťahák)
Vypracované otázky2 s. / 2. roč. / doc
1. Význam auditu a vymedzenie sfér jeho uplatnenia vo verejnej správePodľa zákona č. 502/2001 Z. z. v zn. n. p. sa vnútorným auditom rozumie nezávislá objektívna hodnotiaca a konzultačná činnosť, ktorá hodnotí možné riziká finančného riadenia a iných činností auditovaného subjektu a odporúča opatrenia na odstránenie týchto rizík. Cieľom vnút. auditu je napomáhať plnenie úloh auditovaného subjektu systematickým prístupom a disciplinovaným prístupom k hodnoteniu fin. riadenia a rizík vyplývajúcich...
|
|
0,1 |
5x |
|
Marketingový audit
Poznámky17 s. / 3. roč. / doc
MARKETINGOVÝ AUDIT
Podľa P. Kotlera je marketingový audit kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie marketingovej výkonnosti podniku, jeho cieľov, stratégií a činností, s cieľom vymedziť problémové oblasti a príležitosti a odporučiť plán opatrení na zlepšenie marketingovej výkonnosti firmy.3
JEHO HISTÓRIA
A.M. je veľmi mladá disciplína.
AM prechádzal rôznymi vlnami:
1 vlna generačná vlna( kotler, Simon, Majaro)
2 vlna štartovacia vlna, rozvinul ju Kotler, Majaro
3 vlna p...
|
|
0,1 |
6x |
|
Audit (otázky)
Vypracované otázky9 s. / 3. roč. / doc
1.Podstata MA a jeho eko.črty
MA=komplexné, systematické,nezávislé,pravidelné skúmanie mark. prostredia Fi /cieľov,stratégií,činnosti/s cieľom vymedzenia problém.oblasti,príležitosti. Výsledkom dôkladnej analýzy sú odporučania opatrenia na zlepšenie činnosti mark.podniku/ je to hlbkové overovanie makt.správania celej firmy.
-proces zhromažďovania, vyhodnocovania poznatkov o kvalif.inform.týkajúcich sa určitej eko. reality, a to nezávislou, kompetentnou osobou.
-nástroj skvalitňovania riadeni...
|
|
0,1 |
5x |
|
Audit
Prednášky9 s. / 2. roč. / doc
1. Predmet auditu a jeho význam pre prosperitu podniku
Audit vo všeobecnosti = systematický proces objektívneho získavania a vyhodnocovania dôkazov týkajúcich sa informácií o činnostiach a udalostiach s cieľom zistiť mieru súladu medzi týmito informáciami a stanovenými kritériami a oznámiť výsledky zainteresovaným orgánom.
V konkrétnejšej podobe = činnosť, ktorou sa overuje správnosť, resp. úplnosť riadnej, mimoriadnej alebo konsolidovanej účtovnej závierky v prípadoch určených zákonom, príp...
|
|
0,1 |
4x |
|
Audit
Vypracované otázky4 s. / 3. roč. / doc
1. Podstata marketingového auditu a jeho ekonomické črty
Marketingový audit je kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie marketingového prostredia podniku alebo prevádzkarne, jej cieľov, stratégií a činností s cieľom vymedzenia problémových oblastí a príležitostí. Na základe tejto analýzy sa odporúčajú plány opatrení na zlepšenie výkonnosti marketingu podniku. Je to hĺbkové overovanie marketingového chovania celej organizácie.
Podľa Ekonomickej encyklopédie marketingový audit...
|
|
0,1 |
1x |
|
Audit – vypracované otázky
Vypracované otázky17 s. / 3. roč. / doc
Audit – otázky+vypracovanie
Audítorstvo ako samostatná profesia vzniklo v období stredoveku v Taliansku a čiastočne vo Francúzsku. Jeho vznik vyplynul zo spoločensko-ekonomických skutočností, ktoré podnietili vznik úloh, ktoré môžu splniť iba audítori. Súvislosti a príčiny vzniku audítorstva (dľa Ulricha Lefssona):
|
|
0,2 |
13x |
|
Audit
Vypracované otázky9 s. / 3. roč. / doc
1. Význam auditu a vymedzenie sfér jeho uplatnenia vo verejnej správe.
- vnútorný audit bol prvýkrát ustanovený zákonom č. 502/2001 Z.z. a táto právna forma definuje pojmy – predbežná (ex-ante), priebežná( on-going) a následná (ex-post) finančná kontrola a vnútorný audit.
- vnútorným auditom nezávislá objektívna hodnotiaca a konzultačná činnosť, ktorá hodnotí dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov pri finančnom riadení a vykonávaní iných činností auditovaného subjektu,
- hodno...
|
|
0,1 |
2x |
|
Audit
Vypracované otázky10 s. / 2. roč. / doc
1. Predmet auditu a jeho význam pre prosperitu podniku
Audit môžeme charakterizovať tak, že v ňom ide o systematický proces objektívneho získavania a vyhodnocovania dôkazov týkajúcich sa informácií o činnostiach a udalostiach s cieľom zistiť mieru súladu medzi týmito informáciami a stanovenými kritériami a oznámiť výsledky zainteresovaným orgánom.
|
|
0,1 |
2x |
|
Definícia a druhy auditu
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / doc
Audítorská činnosť, je považovaná za mladú ekonomickú disciplínu, ktorej vznik a prvopočiatky sa podľa všeobecného názoru vzťahujú k 19. storočiu, má však omnoho starší pôvod. Objavujú sa síce iba skromné ale zato presvedčivé dôkazy o jej existencii v určitej podobe už pred začiatkom 19. storočia.
Dnes pod pojmom audit rozumieme:
„samostatnú účelovú profesiu, orientovanú na mnohostranné skúmanie a ucelené, kvalifikované hodnotenie podniku s jednoznačným záverom z hľadiska účelu, na ktorý sa ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Audit - vypracované otázky
Ťahák5 s. / 2. roč. / doc
Audit vypracovane otazky - ťahák
stĺpcový ťahák
|
|
0,1 |
1x |
|
Audit - vypracovane otazky
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / doc
Vypracovane otazky na skusku z auditu pre 1 rocnik =) 25otazok
|
|
0,1 |
0x |
|
Audit marketingu
Vypracované otázky10 s. / 3. roč. / doc
podstata marketingoveho auditu, význam a ciele
|
|
0,1 |
0x |
|
Audit - synopsis
Seminárna práca23 s. / 2. roč. / doc
Popis firmy MOBIL HOUSE
1. AUDIT MARKETINGOVEJ ORIENTÁCIE
Elementárne a kombinované hodnotenie
Táto oblasť auditu dosiahla 18b z celkového počtu 20b. Konštatujem, že predajňa je marketingovo orientovaná a v tejto oblasti uplatňuje marketingové nástroje, hoci s malými chybami. A to:
- v otázke č. 2 – predajňa sa sústreďuje na trh tovarov a služieb ale spoločnosť má viacero polí pôsobnosti na tomto trhu (lekáreň, mobilné príslušenstvo, poradenstvo, výroba masívneho nábytku). Predajcovia ak...
|
|
1,9 |
0x |
|