2. Základné problémy organizácie ekonomiky a tri základné otázky - čo vyrábať, ako vyrábať a pre koho vyrábať. Základné ekonomické zákony a ich charakter.
Každá spoločnosť musí riešiť tri základné ekonomické problémy: - čo vyrábať (aké statky a služby) - ako vyrábať (aké technológie majú byť použité)
- pre koho vyrábať (problém rozdeľovania vytvorených dôchodkov)
Čo vyrábať
Cieľom ekonomickej činnosti je uspokojovanie ľudských potrieb. Človek má veľké množstvo potrieb a tie uspokojuje pom...
1. Obsah a podstata marketingu. Základné princípy marketingu. Prístupy k spotrebiteľom. Nové techniky a tendencie v marketingu. Medzinárodné aspekty marketingu.
Obsah a podstata marketingu
Z celospoločenského hľadiska sa marketing chápe ako „spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.“ (Kotler)
Vychádza zo siedmych základných pojmov:
- Potreby: Ľudská potreba je stavom pociťovaného...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.