Bezpečnostný projekt vybraného objektu
Semestrálna práca36 s. / 2. roč. / docx
S prihliadnutím na meniacu sa dobu a tým aj vzrastajúcu kriminalitu je nutnosť venovať náležitú pozornosť zabezpečeniu objektov firiem, obchodov, úradov a rôznych inštitúcií. K hodnote toho najlepšieho zabezpečenia pri vybraných objektoch nám napomáhajú rôzne prostriedky ako: mechanické zábranné prostriedky (MZP), Systémy kontroly vstupov (SKV), Elektronické zabezpečovacie systémy (EZS), Elektronické požiarne signalizácie (EPS) a pod., ktoré nám spolu tvoria Integrovaný bezpečnostný systém. Také...
|
|
3,6 |
78x |
|
Význam bezpečnostnej analýzy pri vypracovaní bezpečnostného projektu
Referát13 s. / 2. roč. / docx
Bezpečnosť je otázka, ktorá vplýva na každého jedinca a to či už ako osobu samostatnú alebo prítomnu v kruhu určitej skupiny. Bezpečnosť a jej otázky boli vždy a vždy budú. Mení sa len stred záujmu bezpečnosti. Každý človek, spoločnosť alebo organizácia prikladá význam záujmu bezpečnosti rozdielne. V jednej firme musia dbať na bezpečnosť straty údajov, inde na bezpečnosť okolia a inde na bezpečnosť enviromentálnu. Modernou dobou a zmenou potrieb človeka sa nemení význam pojmu bezpečnosť ale sa m...
|
|
0,1 |
5x |
|
Zhodnotenie rizík pri ochrane osôb a majektu
Referát10 s. / 5. roč. / docx
Riziko popisuje pravdepodobnosť a praktický následok negatívnej udalosti. Spôsobené škody sa môžu líšiť svojou veľkosťou a byť viac či menej tolerovateľné. Na to, aby organizácia vedela posúdiť, čo je pre ňu prijateľné a čo nie, mohla prijímať správne rozhodnutia a aplikovať efektívne opatrenia v oblasti informačnej bezpečnosti, musí čo najlepšie poznať blízke aj vzdialené okolie, potenciálne hrozby a vlastné zraniteľnosti. Systematickým prístupom k posudzovaniu hrozieb a odhaľovaniu zraniteľnos...
|
|
0,1 |
6x |
|
Porovnanie Baťovho a Tailorovho systému motivácie
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
V 19. storočí sa začali novodobí manažéri zaoberať jednou z najdôležitejších tém v nasledujúcich 100 rokoch. Tou témou bolo, ako zvýšiť produkciu spoločnosti. Taktiež si začali uvedomovať dôležitosť jednotlivca v pracovnom procese. Po tom, čo si uvedomili tieto základné otázky museli prísť na to, ako dosiahnuť väčšie zanietenie pre vec, radosť s práce a zlepšenie prostredia, v ktorom ľudia pracovali, a tým dosiahnuť priamy efekt zvýšenia pracovného nasadenia robotníkov, ale aj samotných manažéro...
|
|
0,1 |
3x |
|
Obhliadka
Referát13 s. / 2. roč. / docx
Kriminalistika, je samostatný vedný odbor, ktorý slúži k ochrane občanov a štátu pred trestnými činmi tak, že objasňuje zákonitosti vzniku, vyhľadávania, zaisťovania, skúmania a využívania stôp a iných kriminalisticky relevantných skutočností a tím, že vypracováva podľa potrieb trestného a trestného rádu metódy, postupy, prostriedky a operácie v záujme úspešného odhaľovania, vyšetrovania a predchádzania trestnej činnosti. Kriminalistická taktika je samostatnou časťou systému kriminalistiky, ktor...
|
|
0,1 |
6x |
|
Návrh počítačovej siete
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
V tejto práci by som sa chcel venovať návrhu počítačovej siete vo firme. Práca obsahuje návrh kancelárskej PC zostavy, návrh rozvádzača, serveru, návrh topológie, taktiež obsahuje informácie o použitej kabeláži a iných dôležitých častiach počítačovej siete.
|
|
0,1 |
429x |
|
PEST analýza a jej význam pre manažment
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Strategický manažment je dôležitý a zároveň veľmi náročný, preto pozícia manažéra nie je ľahká. Vyžaduje si okrem vynikajúcich zručností, vzdelania a praxe aj dávku trpezlivosti a odhodlanosti. Pretože len podnik, ktorý má správne zvolenú a realizovanú stratégiu, môže dosahovať zaumienené ciele, úspechy, uplatňovať konkurenčnú výhodu a upevňovať si svoje postavenie na trhu....
|
|
0,1 |
23x |
|
Priemyselné havárie
Referát10 s. / - roč. / doc
Používané pojmy:Závažná priemyselná havária (ZPH): je udalosť, akou je najmä nadmerná emisia, požiar alebo výbuch s prítomnosťou jednej alebo viacerých vybraných nebezpečných látok, vyplývajúca z nekontrolovateľného vývoja v prevádzke ktoréhokoľvek z podnikov, ktorá vedie bezprostredne alebo následne k vážnemu poškodeniu alebo ohrozeniu života alebo zdravia, životného prostredia alebo majetku Riziko závažnej priemyselnej havárie: je pravdepodobnosť vzniku neželanej udalosti násobená rozsahom jej...
|
|
0,1 |
3x |
|
Kontrola, analýza činností a procesov, rozhodovanie
Referát6 s. / 3. roč. / doc
Základnou úlohou personálnej práce je získať, udržať, efektívne využívať schopných pracovníkov a zabezpečiť ich prípravu. Dôležitou súčasťou tejto činnosti je aj systém motivovania, hodnotenia a sociálne otázky. Personálna práca nie je výsadou iba personálnych útvarov, ale je aj súčasťou riadiacej práce každého vedúceho pracovníka.
Vybraté problémy personálnej práce sú tiež samostatnou časťou tejto práce.
|
|
0,1 |
1x |
|
Dynamika rozvoja pracovnej skupiny
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Vytvorenie organizačných podmienok pre vznik pracovnej skupiny je relatívne jednoduché.To samo o sebe však nemôže zabezpečiť premenu z vonka sformovanej skupiny na efektívny tím. Pre stabilizáciu, rozvoj a efektívnu činnosť je však nezbytné vytvorenie fukčnej siete pracovných a neformálnych sociálnych vzťahov, ktoré sa opierajú o identifikáciu so svojimi roľami v tíme a základné charakteristiky sociálneho styku členov tímu. To vyžaduje dobrú manažérsku prácu, aktivitu členov a čas. Dobrý, efektí...
|
|
0,1 |
2x |
|
Systémový model personálneho manažmentu
Referát2 s. / 3. roč. / doc
Model personálneho manažmentu vyjadruje, že ide o systém prvkov a činností, ktoré sú relatívne ohraničené a samostatné, ale prepojené vzájomnými vzťahmi, navzájom spolu súvisia a ovplyvňujú sa. Dohromady fungujú ako organizovaný celok. Preto je dôležité aj v personálnom manažmente pozerať na každú činnosť v rámci celého celku, aby nebolo možné zabudnúť, alebo podceniť vzájomné súvislosti. Zároveň predpokladá uvedomenie relativity hraníc daného systému a v tomto prípade aj rešpektovanie otvorenos...
|
|
0,1 |
2x |
|
Výber členov pracovného tímu
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Ak má možnosť priamy nadriadený ovplyvniť výber členov svojho pracovného tímu, mal by brať do úvahy nielen individuálne dispozície, predpoklady a pracovnú výkonnosť, ale aj sociálnu kompaktibilitu nových príslušníkov skupiny. Ak túto možnosť nemá, musí vzťahy v pracovnom tíme a dynamiku vývoja skupiny o to výraznejšie ovplyvňovať. Citlivý by mal byť už pri rozmiestňovaní do služobných a pracovných priestorov, pri poverovaní krátkodobými aj dlhodobými spoločnými úlohami, podporovať kooperáciu...
|
|
0,1 |
9x |
|
Koučovanie v manažmente
Referát3 s. / 3. roč. / doc
V poslednom čase sa často hovorí o tzv. koučovaní v manažmente. Jeho zmysel je v pochopení vecí a nie iba vo vykonávaní príkazov. Má veľmi blízko k participatívnemu štýlu vedenia a opiera sa o východisko, že každý vykonáva lepšie to, na čo príde sám. Je to štýl , ktorý súvisí s delegovaním právomocí, relatívnou samostatnosťou
pracovníkov, s rozvojom ich potencionálu, ale aj ich neustálým vzdelávaním pri výkone práce. Za hlavné motivačné faktory sú považované pracovné zaisten...
|
|
0,1 |
9x |
|
Neefektívne prístupy k riadeniu
Referát2 s. / 3. roč. / doc
Cestou hľadania vhodného štýlu práce pre dané podmienky však môže byť aj analýza neefektívnych prístupov k riadeniu. Význam pokusov formulovať neefektívne prístupy k riadiacej práci spočíva v odhaľovaní kritických momentov a slabých miest umožňujúcich racionalizovať činnosť vedúcich pracovníkov. Neefektívne prístupy môžu mať zdroje vonkajšie ( napr. neprimerané postavenie , nevhodné organizačné pravidlá, zlé podmienky..) alebo vnútorné, vyplývajúce najmä z nedostatočnej kvalifikácie, samotne...
|
|
0,1 |
0x |
|
Výber, rozmiestňovanie a príprava pracovníkov
Referát2 s. / 3. roč. / doc
Ak vychádzame z predpokladu, že tým najcennejším, čo organizácia má, sú ľudia, je zrejmý aj význam samotného výberu a prípravy. Chybný výber pracovníkov pre rozličné funkcie, nedostatky v ich príprave môžu mať za následok rôzne straty, zvýšené náklady na doškoľovanie, ba dokonca neplnenie základných cieľov organizácie. Preto možno so značnou dávkou zjednodušenia význam tejto funkcie zhrnúť do lapidárneho: SPRÁVNI ĽUDIA NA SPRÁVNOM MIESTE.
|
|
0,1 |
2x |
|
Získavanie informácií a metódy hodnotenia
Referát7 s. / 3. roč. / doc
Základom pre získavanie údajov, podkladov pre hodnotenie sú metódy, ktoré sú dostupné pre manažérov všetkých stupňov, to znamená predovšetkým pozorovanie, rozhovor a výsledky činnosti.
|
|
0,1 |
6x |
|
Štruktúra systému riadenia
Referát6 s. / 3. roč. / doc
Štruktúra systému riadenia je tvorená sieťou vzťahov vznikajúcich na základe deľby práce, postavenia, právomocí a zodpovednosti, ale aj medziľudských vzťahov. Táto sieť prepojuje jednotlivé prvky a činnosti v celostný systém. Systémy riadenia majú zvyčajne svoje vlastné subsystémy. Samotná štruktúra riadenia je daná aj rozličnými úrovňami organizačnej štruktúry.
|
|
0,1 |
1x |
|
Všeobecné podmienky systémového prístupu k manažmentu
Referát3 s. / 2. roč. / doc
Podľa J. Váňu sa môže proces riadenia uskutočniť za existencie nasledujúcich podmienok :
a) Musí existovať organizovaný systém týchto vlastností
- má aspoň 2 prvky (riadiaci a riadený)
- má uzatvorenú spätnú väzbu (priamu alebo nepriamu)
- riadiaci prvok je schopný samostatne riadiť, určovať podmienky stability a zabezpečovať cieľové správanie.
|
|
0,1 |
1x |
|
Efektívnosť vedenia
Referát3 s. / 3. roč. / doc
Je determinovaná:
• celkovým charakterom prostredia a najmä sociálnych podmienok, v ktorých tento proces prebieha
• osobnostnými predpokladmi a dispozíciami nadriadeného, predovšetkým jeho sociálnou kompetenciou
• mierou stotožnenia sa s cieľmi organizácie a identifikáciou s vlastnou rolou v tomto systému
• súborom vedomostí v oblasti riadenia a vedenia a vlastnými skúsenosťami
• úrovňou vyspelosti podriadených jednotlivcov a pracovných (vojenských) tímov, kvalitou výkonu profesionálne...
|
|
0,1 |
0x |
|
Pracovná adaptácia a adjustácia
Referát3 s. / 3. roč. / doc
Pracovnú adaptáciu chápeme ako vyrovnávanie sa pracovníka s materiálnymi, prípadne všetkými podmienkami. Adjustácia potom je začleňovanie sa do sociálnej skupiny, do pracovného tímu.
Jej cieľom je zvládnuť čo najskôr požiadavky a nároky, začleniť sa do medziľudských vzťahov v tíme, vytvoriť si osobnú perspektívu, zabezpečiť pracovnú efektívnosť a vlastnú spokojnosť.
|
|
0,1 |
11x |
|
Odporúčania pre úspešné vedenie pracovného tímu
Referát2 s. / 3. roč. / doc
• čím vyšší stupeň riadenia, tým viac času venuj stratégii a perspektívnym otázkam rozvoja tímu
• čím nižší stupeň riadenia, tým viac času venuj medziľudským vzťahom
• buď kompetentný v svojej odbornosti, ani slepý nemôže byť sprievodcom
• buď smelý a rozhodný, nerozhodnosť, pasivita a zbabelosť kompromitujú
• skutočné riadenie a vedenie podriadených je vždy efektívnejšie ako iba vykonávanie samostnej práce ( aj podriadených )
|
|
0,1 |
0x |
|
Prijímacie pohovory
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Rozhovor zohráva v personálnej práci i pri vedení ľudí významnú úlohu a je dôležitou súčasťou komunikácie medzi nadriadeným a podriadeným. Špecifické miesto v procese výberu potom majú prijímacie pohovory. Spravidla bývajú individuálne, ale môžu mať aj skupinový charakter. Rovnako aj opytujúci sa (vedúci) môže byť jeden, alebo aj viac. Už ich klasifikácie ukazujú, že vhodne volený druh pohovoru môže byť aj cenným zdrojom informácií.
|
|
0,1 |
3x |
|
Vyhlasovanie výsledkov hodnotenia
Referát5 s. / 3. roč. / doc
Hodnotenie pracovníka by strácalo zmysel, keby nebola zabezpečená spätná väzba k hodnotenému. Túto funkciu najlepšie plnia hodnotiace pohovory, pri ktorých sú podriadení informovaní o hodnotení svojej práce, prípadne o možnostiach do budúcnosti.
|
|
0,1 |
1x |
|
Charakteristické znaky neúspešného tímu
Referát2 s. / 3. roč. / doc
• Napätie striedané ľahostajnosťou a znudenosťou.
• Nepripúšťajú sa diskusie o cieľoch, úlohách a nie je ani snaha im porozumieť.
• Komunikácia je zablokovaná, prípadne obmedzená a jednosmerná , zhora dole .
• Ak niekto otvorene vyjadruje svoj názor, potom je to iba preto, aby upevnil svoju pozíciu.
• Konflikty skupiny blokujú, sú potláčané alebo riešené na úkor rivality a na úkor celého tímu.
|
|
0,1 |
0x |
|
Základné metódy rozhodovania
Referát3 s. / 3. roč. / doc
Komunikovanie je nástrojom sprostredkovania interakcií medzi subjektom a objektom riadenia, medzi jednotlivými prvkami systému. Jeho základom je prenos informácií. Prelína sa prakticky všetkými sekvenčnými aj ostatnými manažérskymi funkciami. Z toho vyplýva aj jej význam.
|
|
0,1 |
0x |
|
Najčastejšie chyby v posudzovaní druhých
Referát2 s. / 3. roč. / doc
Percepčné omyly, chyby sú pre prax hodnotenia veľmi nebezpečné predovšetkým tým, že narúšajú objektívnosť hodnotenia a väčšina z nás má v sebe tendenciu v určitej miere im podliehať.
|
|
0,1 |
5x |
|
Kontinuum štýlov vedenia
Referát6 s. / 3. roč. / doc
Autori spolu s Vroomom neskôr formulovali ako rozhodujúce sily vplývajúce na štýl vedenia osobnosť vedúceho, podriadených pracovníkov, tlak situácie.
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociálna atmosféra
Referát5 s. / 3. roč. / doc
Sociálna atmosféra je ďaľším významným činitelom, ktorý sa významne premieta do efektívnosti činnosti pracovnej skupiny, tímu. Možno ju charakterizovať ako sociálne ovzdušie v skupine, ktoré vyjadruje úroveň a kvalitu vnútroskupinového života, vytvorenej kvalitou sociálnych a predmetných vzťahov v procese činnosti skupiny.
|
|
0,1 |
6x |
|
Metódy (postupy) pracovného hodnotenia podľa W.B.Wethera a K.Davisa
Referát2 s. / 3. roč. / doc
a) hodnotiace stupnice
b) dotazníky
c) metóda nútenej voľby
d) metóda kľúčových udalostí
- vyžaduje záznam výnimočne dobrého a zlého správania
e) metóda pomocného posudku
|
|
0,1 |
0x |
|
Kategórie podriadených
Referát3 s. / 3. roč. / doc
Už predchádzajúci prehľad možných pozícií a rolí ukazuje, že efektívnosť tímu bude do značnej miery závislá na možnostiach, vyplývajúcich z úrovne a kvality podriadených, na ich správnom výbere a rozmiestnení.
|
|
0,1 |
0x |
|
Princípy vedenia ľudí
Referát3 s. / 3. roč. / doc
Proces vedenia ľudí má systémový charakter a uplatňujú sa v ňom zložité a premenlivé vnútorné a vonkajšie väzby. Efektívnosť tohto procesu je výrazne determinovaná rešpektovaním základných princípov vedenia.
|
|
0,1 |
1x |
|
Motivačné stratégie
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Pôvodne bolo možné rozdeliť motivačné stratégie organizácií v podstate do dvoch odlišných prístupov, charakteristických pre európsky a japonský manažment. Americký prístup sa v najväčšej miere vyznačoval pragmatizmom a stále pružnejšie preberal aj osvedčené skúsenosti uvedených prístupov. Aj rozdiely v uvedených prístupoch sa pomerne rýchlo zmazávali a dnes už možno hovoriť skôr iba o odlišnostiach založených na rozličných štýloch života a kultúry jednotlivých kontinentov.
|
|
0,1 |
4x |
|
Typológia štýlov práce
Referát5 s. / 3. roč. / doc
Pragmatický prístup k členeniu štýlov práce vyúsťuje najmä v poslednej dobe do až neprehľadného množstva rozličných typológií, ktoré ho postihujú komplexnejšie, ale častejšie zvýrazňujú iba jednotlivé charakteristické stránky štýlu práce.
|
|
0,1 |
0x |
|
Úloha veliteľa, vodcu, kapitána tímu
Referát2 s. / 3. roč. / doc
“Aktivita, kde kľúčové osobnosti jednotky pod vedením ich vlastného tímového kapitána a pod dohľadom skupiny moderátorov z Inštitútu pre riadenie, médiá a spoločenské vzdelanie pracujú smerom k efektívnemu a účinnému výkonu svojich úloh – zvýšením komunikatívnosti, výmenou relevantných informácií a optimalizáciou spolupráce”.
|
|
0,1 |
1x |
|
Pracovné hodnotenie
Referát2 s. / 3. roč. / doc
"Žiaden pracovník nemôže pracovať dobre, pokiaľ necíti, že jeho nadriadený uznáva jeho hodnoty a hodnotu jeho pracovného príspevku, a že o tom tiež nenecháva ostatných na pochybách".
|
|
0,1 |
0x |
|
Typy pracovného hodnotenia
Referát2 s. / 3. roč. / doc
Zostavenie typológie či klasifikácie hodnotenia je do značnej miery závislé od prístupu autora a cieľov jeho typológie. Má predovšetkým metodologický charakter. V praxi sa stretávame v procese riadenia s rozličnými prístupmi a najmä kombináciami rozličných typov, foriem hodnotenia.
|
|
0,1 |
0x |
|
Pracovná motivácia
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Práca s ľuďmi je zložitý proces, ktorý vyžaduje ovplyvňovanie podriadených okrem iného tak, aby podávali vysoké pracovné výkony a správali sa žiadúcim spôsobom.
|
|
0,1 |
5x |
|
Fázy hodnotenia
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Východiskom stanovenia fáz hodnotenia je uvedomenie si kľúčových prvkov systému hodnotenia a vzťahov medzi nimi.
|
|
0,1 |
0x |
|
Socálno-psychologické aspekty formovania a vedenia pracovného tímu ako malej sociálnej skupiny
Referát3 s. / - roč. / doc
V praxi to znamená uplatňovanie pružného štýlu práce, ktorý sa dokáže prispôsobiť podmienkam a situácií. Jeho základom je participatívny štýl práce, zodpovedajúce delegovanie právomocí a zodpovednosti, primeraná kontrola, systematické hodnotenie, vysoká úroveň motivácie a dobrá sociálno psychologická atmosféra.
|
|
0,1 |
1x |
|